Opiekun klienta może skontaktować się z Tobą:
Możesz to zrobić na różne sposoby:
Możesz to zrobić na różne sposoby:
Możesz to zmienić na różne sposoby:
Zwiń
Tak. Potrzebujemy od Ciebie potwierdzenia, że zdarzenie było takie, jak opisałeś w oświadczeniu.
Jeżeli będzie taka potrzeba, skontaktuje się z Tobą opiekun klienta.
Mamy na to 14 dni od momentu, kiedy ją otrzymamy. Zazwyczaj trwa to krócej.
Możesz to zrobić na różne sposoby:
Możesz skorzystać z dwóch możliwości:
Prześlij nam dokument, który potwierdzi, że sprzedałeś ten pojazd. Możesz to zrobić na różne sposoby:
Tak, możesz to zrobić na różne sposoby:
Jeśli nie masz notatki policyjnej, my poprosimy o nią policję.
Potrzebujemy pełnej katy, a nie samego zaświadczenia.
Konieczne jest dołączenie pełnej historii choroby poszkodowanego dziecka, akt urodzenia dziecka, oświadczenie RODO prawnego opiekuna dziecka lub dziecka jeżeli jest pełnoletnie oraz dowód osobisty ubezpieczonego.
Wyślij nam akt zgonu, dowód osobisty osoby uprawnionej oraz dyspozycję wypłaty. Możemy też potrzebować karty zgonu lub dokumentacji medycznej z przyczyną śmierci osoby ubezpieczonej. O te dokumenty może poprosić Cię opiekun Twojej sprawy.
Jeśli pracownik administracji przekazał Ci taki protokół, prześlij nam jego zdjęcie lub skan. Możesz to zrobić na różne sposoby:
Jeśli go nie masz, opiekun klienta poprosi administrację, aby go przekazała.
Zrób zdjęcia uszkodzeń (zgodnie ze wskazówkami) i prześlij je do nas. Możesz to zrobić na różne sposoby:
Jeśli będziemy mieli dodatkowe pytania, skontaktujemy się z Tobą.
Zwiń
Nie musisz być przy oględzinach. Ważne jest tylko to, aby ktoś udostępnił naszemu pracownikowi Twoje mieszkanie.
Zrób zdjęcia uszkodzeń (zgodnie ze wskazówkami) i prześlij je do nas. Możesz to zrobić na różne sposoby:
Jeśli będziemy mieli dodatkowe pytania, skontaktujemy się z Tobą.
Wyślij do nas tę informację. Możesz to zrobić na różne sposoby:
Jeśli będziemy mieli dodatkowe pytania, skontaktujemy się z Tobą.
Opiekun klienta poinformuje Cię tak szybko, jak będzie to możliwe, jaką pomoc możemy zorganizować dla Ciebie.
Zazwyczaj nie jest konieczna. Staramy się podjąć decyzję na postawie zebranej dokumentacji medycznej.
W przypadku dwóch różnych wypadków czy zdarzeń zrób dwa osobne zgłoszenia.
Zwiń
Kliknij w „ Zgłoś szkodę lub świadczenie” i wybierz opcję „Pojazd”.
Możesz zgłosić szkody na pojazdach z ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej ( OC ) oraz Auto Casco (AC).
Zrób zdjęcia uszkodzeń (zgodnie ze wskazówkami) i prześlij je przez link, który otrzymasz zaraz po zarejestrowaniu szkody. Możesz też wysłać je przez serwis mojePZU lub e-mailem na: kontakt@pzu.pl (w tytule podając numer szkody lub sprawy). Jeśli będziemy mieli dodatkowe pytania, skontaktujemy się z Tobą.
Oświadczenie sprawcy powinno zawierać:
Skorzystaj z gotowego wzoru
Tak, poinformujemy Cię, jakie będziemy mieli możliwości obsługi Twojej sprawy.
Tak, szkodę możesz zgłosić do PZU. Jeżeli będzie ona spełniać kryteria merytoryczne, przyjmiemy ją do obsługi. O szczegółach poinformuje Cię opiekun klienta.
Zrób drugie zgłoszenie - wejdź w "Zgłoś szkodę lub świadczenie" i wybierz opcję "Ludzie".
Szkodę zgłoś od razu. Jeśli jest to szkoda z OC sprawcy, masz na to 3 lata.
Zwiń
W przypadku szkód majątkowych potrzebujemy:
Najlepiej dołącz te dokumenty do zgłoszenia. Będziesz mógł dosłać je też później do przez link, który otrzymasz zaraz po zarejestrowaniu szkody. Możesz też wysłać je przez serwis mojePZU lub e-mailem na: kontakt@pzu.pl (w tytule podając numer szkody lub sprawy).
Możesz zgłosić szkodę majątkową ze swojej polisy. Jeśli wybierzesz "Ubezpieczenie sprawcy", zgłosisz szkodę, która powstała w Twoim mieniu i którą wyrządziła osoba, która ma OC w PZU.
Kliknij w "Zgłoś szkodę lub świadczenie" i wybierz zakładkę "Majątek".
Ten numer znajdziesz na ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu.
Opis powinien zawierać przyczynę zdarzenia oraz jego skutki. Na przykład - jeśli zdarzenie miało miejsce w mieszkaniu lub domu, opisz, które pomieszczenia zostały uszkodzone i w jaki sposób (np. zalany został sufit i 2 ściany w pokoju). Podaj powierzchnię całego pomieszczenia oraz powierzchnię, na której powstała szkoda. Jeśli uszkodzeniu uległo również wyposażenie, wymień je w opisie.
Szkodę zabezpiecz w taki sposób, aby się nie powiększała (np. przy uszkodzonym dachu). Naprawę możesz zacząć dopiero, gdy skontaktuje się z Tobą opiekun klienta.
Właściciel przedmiotu to osoba ubezpieczona - znajdziesz ją na pierwszej stronie Twojej polisy. W szkodach, które rozpatrujemy z polisy OC sprawcy, poszkodowanym i właścicielem jest osoba, która poniosła szkodę.
Jeśli masz polisę papierową, jej numer znajdziesz w prawym górnym rogu. Numer polisy PZU Dom zaczyna się od cyfry 1 i składa się z 10 cyfr. Jeżeli masz dostęp do serwisu mojePZU, w zakładce „Moje produkty” znajdziesz wszystkie swoje polisy z numerami.
Szkodę zgłoś od razu. Jeśli jest to szkoda z OC sprawcy, masz na to 3 lata.
Zostaw uprawy w niezmienionym stanie do czasu, aż skontaktuje się z Tobą opiekun klienta.
Jeśli sprawca przyjmuje odpowiedzialność za tę szkodę, skontaktuj się z jego ubezpieczycielem, aby otrzymać odszkodowanie.
Jeśli nie możesz skontaktować się ze sprawcą szkody, zgłoś sprawę z regresem. Na tej podstawie otrzymasz odszkodowanie, a my, jako Twoja firma, zwrócimy się do sprawcy z prośbą o zwrot poniesionych kosztów.
Zadzwoń na naszą infolinię, a następnie wybierz 1 i 2. Konsultant zorganizuje pomoc.
Jeśli chcesz zgłosić szkodę pojazdu, wypełnij formularz komunikacyjny i wybierz w nim polisę AC. Jeśli drzewo uszkodziło mienie poza pojazdem, wypełnij formularz majątkowy. Będzie to oddzielna sprawa.
Wraz z poszkodowanym wypełnij oświadczenie. Powinno ono zawierać przyczynę i zakres szkody. Podaj poszkodowanemu swój numer polisy.
Powinieneś poinformowac administrację budynku o szkodzie. Pracownik administracji może chcieć sporządzić protokół.
Zwiń
Możesz zgłosić sprawy z ubezpieczenia na życie oraz szkody osobowe z ubezpieczenia OC i NNW ubezpieczonych i poszkodowanych.
Kliknij w „ Zgłoś szkodę” i wybierz opcję „Ludzie”.
Numer polisy znajdziesz na podpisanej deklaracji przystąpienia do ubezpieczenia, wniosku o ubezpieczenie lub w zakładzie pracy u osoby która obsługuje ubezpieczenie grupowe na życie. Jeżeli masz dostęp do serwisu mojePZU, w zakładce „Moje produkty” znajdziesz wszystkie swoje polisy z numerami.
Tak, poinformujemy Cię, jakie będziemy mieli możliwości obsługi Twojej sprawy.
Oświadczenie powinno zawierać:
Skorzystaj z gotowego wzoru
Na zgłoszenie szkody lub sprawy masz 3 lata od jej wystąpienia.
Zwiń
Numer szkody wyświetli się na ostatniej planszy zgłoszenia. Wyślemy Ci też e-mail z podsumowaniem, w którym znajdziesz numer sprawy (PZxxxxxx) lub szkody (PLxxxxxx). Wiadomość wysyłamy w ciągu kilku minut po zgłoszeniu. Jeśli jej nie widzisz, odśwież skrzynkę odbiorczą i sprawdź wszystkie foldery.
Zdjęcia lub dokumenty wyślij przez link, który otrzymasz od nas zaraz po zarejestrowaniu szkody lub sprawy. Możesz też wysłać je przez serwis mojePZU lub e-mailem na: kontakt@pzu.pl (w tytule podając numer szkody lub sprawy).
Możesz odebrać swoje odszkodowanie lub świadczenie w kasie najblizszego oddziału banku Pekao SA - weź ze sobą dowód osobisty. Możesz też upoważnić osobe trzecią, aby odebrała Twoje odszkodowanie
W trakcie zgłoszenia pojawi się lista dokumentów, których potrzebujemy. Informacja o wymaganych dokumentach jest zamieszczona również w serwisie mojePZU. Jeśli jakiegoś dokumentu zabraknie, opiekun klienta skontaktuje się z Tobą.
Najlepiej uzupełnij informację przez link, który został wysłany do Ciebie zaraz po zarejestrowaniu szkody. Możesz też wysłać je przez serwis mojePZU lub e-mailem na: kontakt@pzu.pl (w tytule podając numer szkody lub sprawy).
Status sprawy możesz sprawdzić w serwisie mojePZU.
Zwiń
Zlecenie holowania nie jest zgłoszeniem szkody z AC.
Szkodę możesz zgłosić w wybrany przez Ciebie sposób:
Oświadczenie powinno zawierać:
Najwygodniej skorzystać z gotowego wzoru, który znajdziesz tutaj.
Musisz powiadomić policję, jeżeli:
Nie pokrywamy kosztów naprawy. Możemy Ci jednak pomóc w przekazaniu pieniędzy i części potrzebnych do naprawy auta.
Wynajmiemy i opłacimy hotel lub mieszkanie zastępcze, jeżeli masz:
Zwiń
Odpowiemy na Twoją reklamację do 30 dni od dnia, kiedy ją otrzymaliśmy.
W sprawach szczególnie skomplikowanych odpowiemy Ci w ciągu 60 dni.
Skontaktuj się z Opiekunem Klienta. Możesz to zrobić na różne sposoby:
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie skorzystaj z Czatu.