Zakup PZU GO nie jest już możliwy. Klienci, którzy kupili polisę z wariantem PZU GO, będą mieli zapewnioną ochronę do końca trwania umowy.
PZU GO
Prosta droga do bezpieczeństwa
W podróży najważniejsze jest bezpieczne dotarcie do celu. Zadbaj o nie z PZU GO.
PZU GO to nowoczesne rozwiązanie, które czuwa nad Tobą w czasie jazdy samochodem. Jeśli wydarzy się niebezpieczna sytuacja i będziesz potrzebować pomocy, otrzymasz ją na czas.
Wszystko dzięki niewielkiemu urządzeniu przyklejonemu do przedniej szyby auta. Komunikuje się ono z aplikacją w Twoim telefonie i wykrywa niebezpieczne sytuacje.
PZU GO oferujemy klientom indywidualnym, małym i średnim firmom oraz klientom flotowym.
Jak działa PZU GO?
W razie wypadku PZU GO błyskawicznie przekazuje do PZU informację o zdarzeniu.
Wraz z informacją o wypadku, PZU GO przesyła również dokładne dane o jego lokalizacji.
PZU niezwłocznie się z Tobą kontaktuje i sprawdzi, czy potrzebujesz pomocy.
Jeśli nie odbierzesz telefonu, PZU zawiadomi Centrum Powiadamiania Ratunkowego.
Numer, z którego PZU dzwoni po wykryciu wypadku to 22 566 00 66 . Zapisz go w swoim telefonie jako PZU GO i zawsze odbieraj.
Dlaczego warto?
Ochrona ubezpieczeniowa na podstawie warunków i zasad określonych w ogólnych warunkach ubezpieczeń PZU Auto.
PZU GO otrzymasz kupując ubezpieczenie PZU Pomoc w Drodze z wariantem PZU GO. Szczegółowe informacje znajdziesz w ogólnych warunkach ubezpieczeń PZU Auto i na pzu.pl
Pomoc w razie wypadku lub kolizji
Jeśli będziesz mieć wypadek na drodze, PZU GO automatycznie to wykryje i wezwie pomoc (w razie potrzeby służby ratunkowe).
Wsparcie w innych niebezpiecznych sytuacjach
Jeśli np. zasłabniesz w podróży lub zepsuje Ci się samochód, wystarczy, że naciśniesz przycisk SOS, a my wezwiemy pomoc.
Poprawa stylu jazdy
Otrzymasz informacje o swoim stylu jazdy. Dzięki temu możesz zwiększyć bezpieczeństwo i ekonomikę prowadzenia samochodu.
Jak dołączyć do PZU GO?
Pobierz
aplikację ze sklepu Google Play / App Store
Przyklej
czujnik na przedniej szybie
Połącz
czujnik z telefonem
Materiały wideo
Jak PZU GO dba o bezpieczeństwo Twoich danych
PZU GO – prosta droga do bezpieczeństwa
PZU GO – Jak zainstalować czujnik
PZU GO – Jak usunąć PZU GO?
Materiały archiwalne
Po czym możesz poznać naprawdę dobrego ubezpieczyciela?
Poznaj PZU GO
Skuteczność PZU GO
Zdarzenia, w których pomogliśmy klientom |
Wykryte wypadki |
Zgłoszenia SOS, do których została wysłana pomoc assistance |
326 |
23 |
303 |
PZU GO
Wybrane opisy zdarzeń, w których nasze urządzenie potwierdziło swoją skuteczność.
Niebezpieczne zderzenie z łosiem
Pan Mateusz podróżował ze swoimi bliskimi.
Wtem, na prostym odcinku drogi, w obrębie lasu z mroku wyłonił się łoś. Na reakcję było już za późno i łoś z impetem uderzył w samochód Pana Mateusza.
PZU GO zadziałało błyskawicznie. Urządzenie natychmiast przekazało informację o lokalizacji do Centrum Alarmowego PZU i po chwili nasz konsultant nawiązał kontakt z kierowcą.
W takich chwilach najważniejsze jest zdrowie i bezpieczeństwo podróżujących pojazdem. Pracownik PZU upewnił się, że Panu Mateuszowi i jego rodzinie nic się stało, a kiedy otrzymał takie potwierdzenie, zorganizował pomoc drogową.
Zderzenia z łosiem należą do bardzo niebezpiecznych wypadków. Ogromna waga tych zwierząt powoduje, że takie sytuacje często kończą się śmiertelnie dla pasażerów samochodu, który zderzy się z łosiem. W przypadku Pana Mateusza, skutkiem spotkania z łosiem był tylko zniszczony przód samochodu.
Wymuszenie pierwszeństwa
W województwie śląskim kierowca jechał samochodem wraz z żoną. Kierowca nie zauważył znaku STOP i wymusił pierwszeństwo. Doszło do zderzenia z innym pojazdem.
Konsultant PZU natychmiast połączył się z kierującym pojazdem i uzyskał informację o zdarzeniu, następnie powiadomił Centrum Powiadamiania Ratunkowego (nr 112) i zorganizował pomoc drogową.
Nasi klienci poszkodowani w wypadku trafili do szpitala, a ich auto bezpiecznie zostało odholowane do warsztatu.
Mimo że wypadek wydarzył się w centrum miasta, nikt z obserwujących zdarzenia nie zadzwonił po pomoc. Niestety, taka sytuacja zdarza się bardzo często, a przy zagrożeniu życia liczy się każda sekunda.
Dzięki PZU GO, nawet jeśli kierowca straciłby przytomność, pomoc i tak szybko dotarłaby na miejsce i ratownicy mogliby uratować życie poszkodowanych.
Utrata kontroli nad pojazdem
To zdarzenie wyglądało naprawdę groźnie. Pani Sylwia jechała odebrać córkę z obozu.
W foteliku z tyłu siedział jej dwuletni synek. Nagle chłopiec zaczął płakać, kobieta odwróciła się i straciła panowanie nad kierownicą. W efekcie uderzyła w znak drogowy. PZU GO natychmiast wykryło wypadek i nasz konsultant połączył się z kobietą.
Na szczęście dziecko było przypięte w foteliku i nic mu się nie stało. Mama również nie odniosła żadnych obrażeń.
Pani Sylwia miała ubezpieczenie Pomoc w Drodze z wariantem PZU GO, więc uszkodzony samochód bezpłatnie został odholowany do warsztatu w miejscu jej zamieszkania. Było to możliwe dzięki zniesieniu limitu holowania na terenie Polski w tym produkcie ubezpieczeniowym. Kobieta otrzymała samochód zastępczy i mogła kontynuować podróż.
Po odholowaniu samochodu do warsztatu, mechanicy stwierdzili szkodę całkowitą. Najważniejsze jednak, że nikt nie odniósł obrażeń.
Łatwo wyobrazić sobie inne scenariusze – kobieta mogła uderzyć się w głowę i stracić przytomność. Do kolizji mogło dojść na mało uczęszczanej drodze i nikt nie wezwałby pomocy. Z myślą o takich zdarzeniach powstało PZU GO. Gdy urządzenie wyczuje duże przeciążenie – charakterystyczne przy wypadku – w ciągu sekundy przekazuje
informację o zdarzeniu do Centrum Alarmowego PZU. Wszystko po to, aby pomoc przyszła jak najszybciej.
Awaria samochodu w lesie
Pan Stanisław uwielbia weekendowe wyjazdy poza miasto. Jest już w podeszłym wieku, więc chwile spędzone na łonie natury pomagają mu reperować nadszarpnięte zdrowie. Dlatego, gdy nadszedł majowy weekend, nie wahał się ani chwili i wybrał się na wycieczkę do rezerwatu przyrody. Nie spodziewał się, że ta wyprawa przyjmie tak dramatyczny obrót.
Jadąc wyboistą drogą przez las, nagle w tylnym kole usłyszał stukot. Od razu zatrzymał samochód i sprawdził, co się wydarzyło. Okazało się, że uszkodziło się koło. W tej sytuacji nie mógł kontynuować wycieczki.
W swoim życiu Pan Stanisław wiele razy radził sobie z podobnymi i o wiele większymi naprawami, jednak tym razem miał naprawdę utrudnioną sytuację. Leśna, nierówna droga, podeszły wiek i stan zdrowia bardzo utrudniały zajęcie się naprawą. Wtedy przypomniał sobie o tym, że ma PZU GO. Otworzył aplikację, kliknął przycisk SOS i w ciągu kilku sekund połączył się z Centrum Alarmowym PZU. Nasz konsultant najpierw upewnił się, czy nie doszło do wypadku i czy nie musi wezwać służb ratunkowych. Następnie Pan Stanisław opisał sytuację i poprosił, aby wezwać holownik.
Niestety, nie był w stanie określić swojej lokalizacji. Z pomocą przyszedł nasz konsultant, ponieważ w momencie kiedy klient nacisnął przycisk SOS, konsultant otrzymał również informację o dokładnej lokalizacji. Na miejsce zamówił on również lawetę.
Kilka minut po zakończeniu rozmowy z PZU Pan Stanisław otrzymał kolejny telefon z Assistance, że holownik jest już w drodze, a niedługo po jej zakończeniu, zauważył nadjeżdżającą lawetę. Kierowca holownika bardzo profesjonalnie zabezpieczył auto i przetransportował je we wskazane miejsce.
Pan Stanisław jest bardzo zadowolony z PZU GO. Szybkość działania i profesjonalna obsługa to największe korzyści, jakie niesie za sobą to rozwiązanie.
Pytania i odpowiedzi
- Jak działa PZU GO?
PZU GO to nowoczesne rozwiązanie, które składa się z czujnika oraz aplikacji. Czujnik zbiera dane podczas jazdy samochodem. W momencie wypadku, czujnik wykrywa przeciążenie i przez aplikację wysyła informację o niebezpiecznym zdarzeniu do Centrum Alarmowego PZU.
- Czy mogę używać zestawu głośnomówiącego Bluetooth lub innych urządzeń Bluetooth z mojego samochodu, jeśli korzystam z aplikacji i czujnika PZU GO, które ma wbudowany Bluetooth?
Tak. PZU GO nie wpływa na korzystanie z innych urządzeń łączących się z telefonem za pomocą Bluetooth.
- Czy muszę korzystać z usług Bluetooth i lokalizacji / GPS, gdy nie prowadzę pojazdu?
Niekoniecznie. Jeśli chcesz ograniczyć zużycie baterii, możesz wyłączyć Bluetooth i lokalizację/GPS, gdy nie prowadzisz pojazdu. Musisz jednak włączyć te opcje przed rozpoczęciem podróży. Dzięki temu otrzymamy informacje o niebezpiecznych sytuacjach podczas jazdy. Jeśli pozostawisz włączony Bluetooth i GPS, aplikacja automatycznie uruchomi się. Wyłączenie Bluetooth’a powoduje, że PZU GO nie będzie działać.
- Skąd mam wiedzieć, że aplikacja działa prawidłowo?
Jak tylko znajdziesz się w zasięgu czujnika, to otrzymasz powiadomienie, że PZU GO jest aktywne. Ponadto, po pierwszej skończonej podróży możesz sprawdzić statystyki przebytej trasy.
- Czy przed każdą podróżą muszę ręcznie uruchamiać aplikację PZU GO?
Nie musisz uruchamiać ręcznie aplikacji przed każdą podróżą. Aplikacja uruchomi się automatycznie, jeśli telefon znajduje się w zasięgu beacona (pamiętaj o włączeniu Bluetooth, GPS oraz transferu danych w telefonie). Ponowne musisz uruchomić aplikację tylko w razie aktualizacji oprogramowania, reinstalacji, wymuszenia zatrzymania aplikacji.
- Czy w pojeździe, w którym znajduje się czujnik PZU GO, można korzystać z wielu telefonów?
Tak. Możesz korzystać z wielu telefonów. Nie wpływają one negatywnie na pracę czujnika. Jednak tylko jeden telefon możesz połączyć z czujnikiem.
- Dlaczego moje trasy nie są rejestrowane w aplikacji pomimo sprawnego czujnika?
Trasa nie zapisuje się, jeśli:
- czujnik PZU GO nie jest połączony z aplikacją;
- połączenie Bluetooth, GPS lub LTE zostanie utracone;
- bateria w czujniku PZU GO jest rozładowana;
- Bluetooth jest wyłączony;
- Tryb oszczędzania baterii jest włączony w telefonie;
- Nie udzielono wymaganych zgód dla aplikacji.
- Dlaczego moje trasy nie wyświetlają się dokładnie w aplikacji?
Najczęstsze przyczyny powodujące niewłaściwą prezentację tras to słaby sygnał GPS i niski poziom naładowania baterii telefonu.
- W jaki sposób mogę otrzymać PZU GO?
Aby otrzymać PZU GO należy kupić ubezpieczenie PZU Pomoc w Drodze z wariantem PZU GO. Więcej informacji znajdziesz u swojego agenta lub kontaktując się z infolinią (+ 48 22 566 00 66).
- Zmieniłem numer telefonu i/lub adres email co muszę zrobić aby korzystać z PZU GO?
-
Zapisz dane logowania ze starego telefonu (e-mail, nr telefonu, nr polisy, nr rej.),
-
Zadzwoń pod nr 22 566 00 66,
-
potwierdź tożsamość,
-
Podaj nowe dane do logowania (e-mail, nr telefonu, nr polisy),
-
Poczekaj na informację o aktualizacji danych do logowania – otrzymasz ją mailem, telefonicznie lub w SMS-ie,
-
Wprowadź dane logowania do aplikacji,
-
Postępuj zgodnie z instrukcją instalacji aplikacji PZU GO.
-
- Zmieniłem telefon, co muszę zrobić aby korzystać z PZU GO?1. Jeśli zmieniłeś telefon i zachowałeś stary numer telefonu:
- zapisz dane logowania ze starego telefonu (e-mail, nr telefonu, nr polisy, nr rej.),
- zainstaluj aplikację na nowym telefonie,
- uruchom aplikację PZU GO,
- wprowadź dane logowania do aplikacji (e-mail, nr telefonu, nr polisy, nr rej).
- Jeśli zmieniłeś jednocześnie telefon i numer telefonu:
-
zapisz dane logowania ze starego telefonu (e-mail, nr telefonu, nr polisy, nr rej.),
-
zadzwoń pod nr 22 566 00 66 ,
-
potwierdź tożsamość,
-
podaj nowe dane do logowania,
-
poczekaj na informacją o aktualizacji danych do logowania – otrzymasz ją e-mailem, telefonicznie lub w SMS-ie,
-
wprowadź dane logowania do aplikacji,
-
postępuj zgodnie z instrukcją instalacji aplikacji PZU GO, krokami instalacji aplikacji.
- Czy będziecie mnie śledzić przez aplikację?
Nie. Jeśli nie chcesz nam przekazywać informacji o jeździe, swoje trasy będziesz widział tylko Ty-przez 30 dni po zakończonej podróży. Informacja o przejechanej trasie zostaje przekazana do PZU Pomoc dopiero po skończonej podróży, jeśli wyrazisz na to zgodę w aplikacji. Zgodę zawsze możesz odwołać.
Informacja o Twojej obecnej lokalizacji zostanie nam przesłana tylko w razie wypadku lub jeśli naciśniesz przycisk SOS. - Czy na podstawie mojego sposobu jazdy, podwyższycie mi składkę albo nie wypłacicie odszkodowania?
PZU gwarantuje, że nie wykorzysta danych zbieranych przez aplikację, żeby podwyższyć Twoją składkę na ubezpieczenie lub nie wypłacić Ci odszkodowania. Celem aplikacji jest pomóc Ci jeździć bezpieczniej i w momencie wykrycia wypadku natychmiast powiadomić Centrum Alarmowe PZU.
- Aplikacja rejestruje, kiedy przekraczam prędkość lub jadę niezgodnie z przepisami. Czy powiadomicie policję o tych zdarzeniach?
PZU gwarantuje, że nigdy nie użyje Twoich danych i nie wykorzysta ich w sposób niezgodny z celem usługi. Zebrane dane nie będą przekazywane ani wykorzystywane przez inne podmioty.
Zgodnie z przepisami prawa takie dane będziemy musieli przekazać organom państwowym, o ile tego zażądają. Trzeba pamiętać, że np. policja dane o prędkości pojazdu jest w stanie pozyskać z innych źródeł. - Czy będę musiał często ładować telefon?
Aplikacja pobiera tyle samo energii co nawigacja w telefonie.
- Czy PZU GO jest obsługiwane przez telefony HUAWEI oparte na HMS (Huawei Mobile Services), które nie są wspierane przez Google ( brak usług Google , takich jak mapy, poczta, sklep GooglePlay).
PZU GO jest dostępna tylko na telefony wspierane oficjalnie przez Google i dostępna w sklepie GooglePlay.
Jeśli posiadasz, któryś z następujących modeli Huawei P40 Pro, P40, Mate XS, P40 lite E, P40 lite, Mate 30 Pro, to nie możesz korzystać z PZU GO.
Zwiń
Kontakt
PZU GO: 22 566 00 66 Opłata zgodna z taryfą operatora
Chcesz jeździć z PZU GO? Zadzwoń: 801 102 102
Dokumenty do pobrania
Nagrody
Innowacja Roku 2019 w 10. edycji konkursu Mobility Trends, w którym internauci–konsumenci decydują, jaki produkt i usługa minionego roku powinna zdobyć nagrodę
Pierwsze miejsce w kategorii Najciekawsza innowacja – Insurtech Award w konkursie organizowanym przez organizację FinTech & Insurtech skupiającą liderów świata bankowości i ubezpieczeń.
Pierwsze miejsce w kategorii „Najlepsze wdrożenie w branży ubezpieczeń” – w najstarszym konkursie technologicznym organizowanym przez – „Gazetę Bankową”.