Jak to działa

Możesz skorzystać ze świadczeń medycznych poza siecią placówek własnych i partnerskich PZU Zdrowie, jeśli:

  • dane świadczenie medyczne znajduje się w wybranym przez Ciebie abonamencie
  • Twój abonament obejmuje zwrot kosztów za usługi medyczne wykonane poza siecią.

Nie możesz otrzymać zwrotu kosztów za świadczenia medyczne wykonane poza siecią placówek własnych i partnerskich PZU Zdrowie, jeśli zgodnie z Twoim abonamentem przysługuje Ci na nie jedynie zniżka. Wszystkie świadczenia poza konsultacjami lekarskimi wykonujemy na podstawie wskazań medycznych oraz wystawionego przez lekarza skierowania.

  

Jak uzyskać zwrot poniesionych kosztów leczenia

  

Aby uzyskać zwrot kosztów wykonanych świadczeń medycznych, dostarcz:

  • kompletny, poprawnie wypełniony i podpisany

Formularz zgłoszeniowy zwrotu
kosztów świadczeń zdrowotnych

Pamiętaj, aby wypełnić wszystkie pola oznaczone jako wymagane

  • oryginał poprawnie wystawionej faktury lub rachunku za wykonane świadczenia medyczne
  • kopię skierowania lekarskiego na te usługi medyczne, które takiego skierowania wymagają (np. zabiegi ambulatoryjne chirurgiczne, badania hormonalne, diagnostykę radiologiczną, ultrasonograficzną i endoskopową, tomografię komputerową i rezonans magnetyczny). Wyjątek stanowią skierowania na pozostałe badania z zakresu diagnostyki laboratoryjnej.

Wypełniony formularz wraz ze wszystkimi załącznikami możesz nam dostarczyć:

  • przez serwis moje.pzu.pl, w sekcji „Zdrowie” w zakładce „Moje refundacje
  • elektronicznie w formie skanu na adres: zwroty_refundacje@pzu.pl
  • listem poleconym lub w innej formie, która ma potwierdzenie nadania przesyłki (np. przesyłką kurierską) na PZU Zdrowie, ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa, z dopiskiem „Refundacja”.

Jeśli dostarczona przez Ciebie dokumentacja będzie niekompletna lub niepoprawnie wypełniona, w ciągu 14 dni od jej otrzymania odeślemy Ci formularz zgłoszeniowy z informacją, w którym miejscu należy uzupełnić dane.

W ciągu 30 dni od otrzymania kompletnej dokumentacji poinformujemy Cię, czy otrzymasz refundację. Jeśli decyzja będzie odmowna, podamy przyczyny tej odmowy.

W ciągu tych 30 dni możemy sprawdzić, czy wykonane świadczenia medyczne były zasadne i zgodne z treścią Twojej umowy. W tym celu możemy poprosić placówkę medyczną, w której korzystałeś z tych świadczeń, by przekazała nam Twoją dokumentację medyczną. Poinformujemy Cię, że podjęliśmy postępowanie weryfikacyjne. Ostateczną decyzję podejmiemy w ciągu 14 dni od otrzymania wszystkich niezbędnych do tego informacji.

Pieniądze zwrócimy Ci na Twoje konto bankowe z formularza zgłoszeniowego.

Formularz zgłoszeniowy

Każdy pacjent wypełnia osobny formularz zgłoszeniowy.

Jeśli ubiegasz się o zwrot kosztów za świadczenia medyczne wykonane dla Twojego niepełnoletniego dziecka, wypełniasz dla niego formularz i podpisujesz go jako opiekun prawny. Formularz zgłoszeniowy możesz otrzymać na mojePZU, od pracodawcy albo na infolinii PZU Zdrowie – wówczas otrzymasz go na wskazany przez siebie e-mail.

Faktura lub rachunek

Faktura lub rachunek muszą zostać wystawione na osobę, która skorzystała z danego świadczenia medycznego.

W przypadku niepełnoletniego dziecka faktura lub rachunek powinny być wystawione na opiekuna prawnego, ale zawierać dane dziecka.

Faktura lub rachunek powinny zawierać poniższe informacje:

  • nazwę wykonanego świadczenia medycznego (procedury medycznej)
  • liczbę wykonanych świadczeń medycznych
    danego typu
  • datę wykonania każdego świadczenia medycznego (każdej procedury medycznej)
  • cenę każdego wykonanego świadczenia medycznego (procedury medycznej).
  

801 405 905, 22 505 15 48 lub 799 698 698

Opłata zgodna z taryfą operatora

zdrowie.pzu.pl

Zamknij