Zasady prowadzenia działalności społecznej

 

Cel merytoryczny działalności prewencyjnej PZU
– zmniejszenie szkodowości ubezpieczeniowej poprzez:

  • likwidację zagrożeń dla życia i zdrowia ludzi
  • zwiększanie poziomu bezpieczeństwa
  • likwidację zagrożeń dla szkód w mieniu

 

Kryteria kwalifikacji wniosków prewencyjnych:

  • działanie w ścisłej zgodności z regulacjami wewnętrznymi obowiązującymi w Spółkach, a w szczególności z Regulaminami działalności prewencyjnej PZU SA  i PZU Życie SA;
  • analiza wniosków prewencyjnych wg przyjętych w Regulaminie kryteriów oraz w ramach obowiązujących zadań prewencyjnych;
  • analiza związku z profilem działalności ubezpieczeniowej PZU;
  • nakierowane działań prewencyjnych na podnoszenie poziomu bezpieczeństwa w firmach i instytucjach; 
  • rozpatrywanie wniosków prewencyjnych pod względem zasadności biznesowej 
    w celu zmniejszenia szkodowości ubezpieczeniowej;
  • przestrzeganie zasady informowania społeczności o fakcie zaangażowania środków prewencyjnych w dane przedsięwzięcie;
  • synergia i koordynacja działań Centrali i Oddziałów Regionalnych;

 

Kierunki działań prewencyjnych:

PZU SA:

  • działalność przeciwwypadkowa: bezpieczeństwo ruchu drogowego, zakłady pracy, szkolnictwo, wypoczynek, rolnictwo
  • działalność przeciwkradzieżowa: ochrona mienia podmiotów gospodarczych i osób indywidualnych, współpraca z Policją
  • działalność przeciwpożarowa: ochrona przeciwpożarowa budynków i mienia podmiotów gospodarczych i klientów indywidualnych, współpraca z PSP i OSP
  • inna działalność prewencyjna: pozostałe działania prewencyjne zwiększające bezpieczeństwo

 PZU Życie SA:

  • prewencja w zakresie ochrony zdrowia: ochrona zdrowia i życia, profilaktyka zdrowotna, zakup sprzętu medycznego
  • prewencja związana z bezpieczeństwem w zakładach pracy: likwidacja zagrożeń w zakładach pracy, bhp
  • prewencja związana z bezpieczeństwem publicznym: ratownictwo górskie, wodne, drogowe, ekologiczne, chemiczne, współpraca z TOPR, GOPR, WOPR, Policją
  • prewencja związana z edukacją w placówkach oświatowych: poprawa bezpieczeństwa w oświacie oraz wspieranie zadań z zakresu nauki i edukacji

 

Zasady określające działalność prewencyjną PZU zawarte są w:

  • Regulaminie działalności prewencyjnej PZU 
  • Regulaminie Komitetu ds. sponsoringu i prewencji
  • Ustawie o działalności ubezpieczeniowej

 

Kierunki działań sponsoringowych PZU:

  • społeczności lokalne i przedsiębiorczość
  • kultura
  • wiedza
  • sport

 

Kryteria oceny i rozpatrywania wniosków sponsoringowych:

  • zgodność z Regulaminem działalności sponsoringowej PZU
  • zgodność ze Strategią Grupy PZU: działanie dwutorowe w celu budowy wizerunku i/lub wsparcia sprzedaży
  • potencjał budowania wpływu marki PZU (branding, wsparcie PR, narzędzia komunikacji)
  • potencjał budowania zasięgu marki PZU (zaangażowanie społeczności lokalnych, grupa docelowa, udział klientów PZU)
  • potencjał budowania wizerunku marki PZU (zgodność ze Strategią Grupy PZU, zgodność z założeniami realizacji działalności sponsoringowej i prewencyjnej PZU, potencjał ekspozycji marki, analizowanie wartości mediowej, potencjału promocyjnego dla marki)
  • analiza zasadności biznesowej: oczekiwane korzyści sprzedażowe z realizacji projektu, przy uwzględnieniu przypisu składki i szkodowości ubezpieczeniowej potencjalnych kontrahentów;
  • potencjał budowania wsparcia sprzedaży produktów PZU (wykorzystanie projektu pod kątem budowy kompetencji PZU w danym obszarze produktowym, możliwość prezentacji produktów ubezpieczeniowych PZU oraz potencjalne korzyści sprzedażowe dla Spółki)
  • przewaga konkurencyjna, jaką zapewnia udział w sponsorowanym wydarzeniu
  • stosunek korzyści marketingowych do kosztów zaangażowania sponsorskiego
  • badanie ekwiwalentności świadczeń, tj. relacji kosztów realizacji do uzyskiwanych korzyści wyrażonych w pakiecie sponsorskim
  • zaopiniowanie projektu przez biura sprzedażowe Centrali i/lub właściwe terytorialnie Oddziały Regionalne PZU oraz ewentualnie przez inne biura merytoryczne
  • dążenie do uzyskania tytułu sponsora lub partnera głównego, strategicznego lub wyłącznego
  • preferowanie imprez, w których nazwę można wpisać nazwę „PZU” oraz takich, które mają starannie przygotowaną akcję promocyjną

 

Kategorie projektów sponsoringowych i prewencyjnych:

  • ponadlokalne: realizowane przez Centralę PZU działania w skali korporacyjnej
  • lokalne: realizowane przez Oddziały Regionalne PZU działania w skali społeczności lokalnych
  • zadania własne – inicjowane przez jednostki PZU
  • zadania realizowane przez podmioty zewnętrzne w oparciu o wnioski składane do PZU

 

Rodzaje podmiotów zewnętrznych mogących wnioskować o środki prewencyjne i sponsoringowe PZU:

  • klienci korporacyjni PZU
  • klienci indywidualni PZU
  • potencjalni klienci PZU

 

Podmioty decydujące o przyznaniu środków sponsoringowych i prewencyjnych PZU:

  • Dyrektorzy Oddziałów Regionalnych PZU
  • Dyrektor Biura Marketingu PZU
  • Komitet ds. sponsoringu i prewencji PZU (dla projektów o skali ponadlokalnej)
Zamknij