Ubezpieczenie dla włascicieli pojazdów, którzy obawiają się kradzieży, uszkodzenia lub zniszczenia pojazdu.
Pomagamy w wielu sytuacjach – zarówno typowych, jak i nietypowych. Zobacz, kiedy możemy naprawić Twój samochód lub wypłacić odszkodowanie.
Pokryjemy koszty naprawy i części zamiennych, jeśli Twój samochód ulegnie uszkodzeniu lub zniszczeniu, np.:
Wypłacimy odszkodowanie, jeżeli ktoś:
Nasze standardowe AC nie obejmuje kradzieży na Białorusi, w Rosji, na Ukrainie i w Mołdawii – tzw. Kradzieży w BRUM. Więcej informacji znajdziesz w sekcji "Rozszerzenia zakresu ubezpieczenia".
Nasze AC działa w wielu sytuacjach – nawet takich, których nie potrafimy dzisiaj wymyślić. Jest to ubezpieczenie od wszystkich ryzyk. Naprawimy Twoje auto nie tylko po stłuczce, ale także jeśli np.:
Odpowiadamy za wszystkie zdarzenia, które nie są wyraźnie wyłączone w ogólnych warunkach ubezpieczenia.
Oferujemy trzy warianty AC: serwisowy, optymalny i partnerski. Zobacz, jak możesz naprawiać szkodę w zależności od tego, który wariant wybierasz:
Dla osób, które są przywiązane do marki i jakości gwarantowanej przez producenta samochodu lub korzystają głównie z autoryzowanych stacji obsługi. Jeśli samochód będzie wymagał naprawy, użyjemy do niej części oryginalnych.
Dla osób, które cenią wysoką jakość za rozsądną cenę. Do naprawy użyjemy części alternatywnych – czyli takich, które nie są oznaczone marką producenta pojazdu, ale mają sprawdzoną jakość (porównywalną z jakością części oryginalnych).
Dla osób, które szukają taniego AC. Do naprawy użyjemy części oryginalnych – bez pomniejszania ich cen o amortyzację. Warunkiem jest wybór jednego z warsztatów partnerskich.
Za dodatkową opłatą możesz rozszerzyć zakres ochrony AC, np. o ochronę bagażu lub o samochód zastępczy na cały czas naprawy Twojego auta.
Jeśli pojazd zostanie uszkodzony:
Ty tylko odbierasz naprawiony samochód z warsztatu i oddajesz pojazd zastępczy.
Wartość samochodów spada w ciągu roku nawet o kilkadziesiąt procent.
Dzięki opcji Auto Wartość 100% odszkodowanie wyliczymy na podstawie wartości Twojego auta z dnia zawarcia umowy, a nie z dnia, w którym dojdzie do szkody.
Tę opcję polecamy przede wszystkim właścicielom nowych aut, ponieważ to one tracą najwięcej na wartości w pierwszym okresie użytkowania. Jednak nie ma ograniczeń – możesz ją wykupić dla każdego samochodu.
Suma ubezpieczenia to maksymalna kwota, jaką możemy wypłacić w razie szkody. Kwota ta zmniejsza się po każdej wypłacie odszkodowania z AC.
Możesz jednak wybrać opcję Auto Ochrona Sumy Ubezpieczenia. Dzięki niej suma ubezpieczenia nie zmniejszy się o wypłacone odszkodowania. W razie kolejnej szkody nie będziesz musiał się obawiać, że nie dostaniesz pełnego odszkodowania.
Bagaż to przedmioty, które należą do Ciebie i przewozisz je w samochodzie lub zamontowanym na nim bagażniku zewnętrznym:
Bagaż ubezpieczamy na 5 000 zł. Tyle możemy najwięcej wypłacić z ubezpieczenia, jeśli udokumentujesz nam utratę bagażu.
Jak to działa
Jeśli wykupisz tę opcję, rozszerzymy zakres AC o szkody w związku z ruchem i używaniem pojazdów przeznaczonych do:
Standardowo nie odpowiadamy za szkody kradzieżowe na terytorium Białorusi, Rosji, Ukrainy i Mołdawii. Jeśli potrzebujesz takiej ochrony, możesz ją dokupić za dodatkową składką. W takim przypadku rozszerzymy naszą odpowiedzialność o szkody kradzieżowe, które przydarzą Ci się w Białorusi, Rosji, na Ukrainie lub w Mołdawii.
Do naszego ubezpieczenia możesz wprowadzić opcje, które ograniczą jego zakres. Dzięki temu obniżysz składkę i dostosujesz ubezpieczenie do swoich potrzeb. Zobacz, jak to zrobić.
PRZYKŁAD
Zawierasz umowę z udziałem własnym 500 złotych. Jeśli masz stłuczkę, a koszt naprawy wynosi 2 000 zł, my wypłacamy 1 500 zł, a 500 zł płacisz z własnej kieszeni. Gdyby koszt naprawy wyniósł 8 000 zł, wtedy wypłacilibyśmy 7 500 zł. Jako ubezpieczony zawsze płacisz 500 zł.
PRZYKŁAD
Zawierasz umowę z udziałem własnym 25% odszkodowania. Jeśli masz stłuczkę, a koszt naprawy wynosi 2 000 zł, my wypłacamy 1 500 zł, a 500 zł płacisz sam. Gdyby koszt naprawy wyniósł 8 000 zł, wtedy wypłacilibyśmy 6 000 zł. Jako ubezpieczony zapłacisz 2 000 zł.
Nie obejmujemy ochroną uszkodzenia Twojego auta przez inny pojazd. Nie płacimy też za uszkodzenia przez przedmiot – jeśli w tym czasie Twoje auto było w ruchu. Oznacza to, że wypłacimy odszkodowanie, jeśli np.:
Nie otrzymasz pieniędzy, jeśli Twój samochód zostanie uszkodzony przez inny pojazd lub wjedziesz nim w coś – szczegóły znajdziesz w ogólnych warunkach ubezpieczenia.
W AC Mini stosujemy udział własny w wysokości 20% (ale nie mniej niż 500 zł). To oznacza, że w razie szkody część jej kosztów pokryjesz z własnej kieszeni. Udział własny możesz znieść, jeśli opłacisz dodatkową składkę.
Ubezpieczenie nie obejmuje m.in. szkód:
Pełną listę sytuacji, których nie obejmujemy naszą ochroną, znajdziesz w ogólnych warunkach ubezpieczenia.
Wybierz wygodny dla Ciebie sposób
lub zamów rozmowę
Możemy Ci pomóc w wielu nieoczekiwanych sytuacjach na drodze. Jeśli chcesz czuć się bezpieczniej, sprawdź nasze inne ubezpieczenia.
Nie odnaleźliśmy podanej frazy w tej sekcji
Potwierdzeniem jest polisa lub potwierdzenie opłacenia składki (w tytule płatności wpisz koniecznie rodzaj ubezpieczenia, numer polisy i okres, na który została zawarta, a także markę, model, numer rejestracyjny i VIN Twojego samochodu).
Oświadczenie powinno zawierać:
Najwygodniej skorzystać z gotowego wzoru, który znajdziesz tutaj.
SMART to skrót od angielskiej nazwy Small Modular Area Repair Technology. Naprawa SMART to nowoczesna technologia, która pozwala szybko usunąć drobne usterki estetyczne:
Naprawą zajmują się wyspecjalizowane warsztaty Sieci Naprawczej PZU.
To zwrot odszkodowania firmie ubezpieczeniowej. Firma ubezpieczeniowa w określonych przypadkach może żądać zwrotu wypłaconej kwoty od sprawcy szkody lub jej ubezpieczyciela.
Przykłady:
Szczegóły znajdziesz w art. 828 §1 Kodeksu Cywilnego.
Tak. Przy podpisywaniu umowy bierzemy pod uwagę:
Tak. Potrzebujesz jednak upoważnienia od tej osoby do uzyskania takiego dokumentu.
Tak. Możesz kupić ubezpieczenie dla innej osoby. W takiej sytuacji:
Musisz powiadomić policję, jeżeli:
Nie. Polisa ubezpieczeniowa to dokument równoważny fakturze.
Wystąpimy do policji o notatkę. Jeżeli uzyskasz ją we własnym zakresie, może to przyspieszyć podjęcie decyzji w Twojej sprawie.
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
Otrzymasz ją w wybrany przez Ciebie sposób:
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
Uszkodzoną szybę naprawimy lub wymienimy na szybę wysokiej jakości.
Wypowiedzenie możesz złożyć najpóźniej dzień przed końcem ubezpieczenia. Jeśli wysyłasz je pocztą, liczy się data stempla pocztowego.
Informacji udzielamy:
Wejdź na moje.pzu.pl i sprawdź, jaką ofertę przygotowaliśmy dla Ciebie na kolejny rok.
Tak. Możesz z niej korzystać do końca trwania polisy. Powinieneś zaktualizować dane, które są na niej wpisane. Pamiętaj, że taka polisa nie przedłuży się na następny rok automatycznie. Musisz kupić nową umowę ubezpieczenia na kolejny rok.
Tak, dzięki usłudze bezpośredniej likwidacji szkód, którą dostajesz razem z naszym OC, wystarczy, że zgłosisz szkodę u nas. My wypłacimy Ci odszkodowanie i zajmiemy się formalnościami z ubezpieczycielem sprawcy.
Tak. Kiedy będziesz podpisywała nową umowę OC lub AC, możesz dokupić opcję wykluczenia szkody w OC lub AC. Dzięki temu pierwsza szkoda z Twojego OC lub AC nie wpłynie na składkę w tym ubezpieczeniu w kolejnym roku.
Oczywiście. Każdy ze współwłaścicieli samochodu wypracowuje własną historię ubezpieczenia i może dostać zaświadczenie.
Zlecenie holowania nie jest zgłoszeniem szkody z AC.
Szkodę możesz zgłosić w wybrany przez Ciebie sposób:
Tak. Powinieneś zapłacić za ubezpieczenie.
Zgłoś uszkodzenia w wybrany przez Ciebie sposób:
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
Zwrot składki jest możliwy, jeśli nowy właściciel samochodu wypowie umowę ubezpieczenia przed jej końcem.
Aby otrzymać zwrot pieniędzy za umowy dobrowolne, powiadom nas jak najszybciej o sprzedaży samochodu. Masz na to 14 dni.
Podaj nam dane:
Możesz też dostarczyć nam kopię umowy kupna-sprzedaży lub faktury.
Zrób to w wybrany sposób:
Tak, ubezpieczenie jest ważne. Wraz z samochodem dziedziczone jest przez spadkobierców. Szczegóły znajdziesz w art. 922 k.c.
Zgodnie z prawem umowa trwa do końca okresu ubezpieczenia, który podany jest na polisie. Najczęściej wynosi 12 miesięcy. Umowę możesz zakończyć wcześniej tylko wtedy, gdy sprzedasz lub wyrejestrujesz samochód.
Tak. Odholujemy Twój samochód. Zadzwoń na naszą infolinię 801 102 102 i dowiedz się, na jakich warunkach możemy Ci udostępnić samochód zastępczy.
Tak, dokument ten zawiera wszystkie niezbędne dane (m.in. dane właściciela, pojazdu, zakres ubezpieczenia i informację o składce).
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
Nie. Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia PZU Auto Szyba nie obciąża historii ubezpieczenia w AC.
Zadzwoń na naszą infolinię – 801 102 102. Zgłoś nam szkodę i umów się na oględziny samochodu w dogodnym dla Ciebie terminie i miejscu.
Nie. Zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia jest dokumentem dwujęzycznym. Zawiera informacje w języku polskim oraz angielskim.
Tak, ale potrzebujesz upoważnienia od tej osoby do uzyskania takiego dokumentu.
Zwiń
Ten materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny. Szczegółowe informacje o zakresie ubezpieczenia, w tym o wyłączeniach i ograniczeniach odpowiedzialności PZU SA, znajdziesz w aktualnych ogólnych warunkach ubezpieczenia zamieszczonych w sekcji Dokumenty do pobrania.