Masz samochód, motocykl lub inny pojazd? Na drodze może Cię spotkać wiele niespodzianek. Niestety, czasami niezbyt przyjemnych: kolizja, gradobicie, kradzież. W takich sytuacjach pomoże Ci nasze autocasco. Nieważne, czy problem jest mały czy duży, zdarzył się w Polsce czy za granicą. Pokryjemy koszty naprawy Twojego pojazdu, jeśli zostanie uszkodzony z powodu sytuacji losowej lub przez nieznanego sprawcę, a także w wyniku szkody, którą Ty wyrządzisz nieumyślnie. Wypłacimy odszkodowanie również wtedy, gdy Twojego samochodu nie będzie można naprawić lub zostanie skradziony. Sprawdź ile kosztuje ubezpieczenie samochodu.

Poznaj ofertę przez telefon

Kup u agenta lub w oddziale

Poznaj nasze ubezpieczenie AC

 

To ubezpieczenie dla właścicieli pojazdów, którzy chcą zapewnić sobie kompleksowe wsparcie na wypadek kradzieży i uszkodzenia pojazdu.

 

Autocasco w PZU pomoże Ci m.in. w razie

uszkodzenia pojazdu

  • w wyniku kolizji lub wypadku, którego jesteś sprawcą,
  • przez nieznanego sprawcę, np. kiedy pod Twoją nieobecność samochód zostanie uszkodzony na parkingu,
  • w wyniku sytuacji losowej, np. kiedy grad uszkodzi karoserię.

kradzieży, gdy np.:    

  • ktoś ukradnie Twoje auto,
  • ktoś ukradnie część lub wyposażenie Twojego pojazdu, np. radio,
  • w czasie włamania lub jego próby pojazd zostanie zniszczony.

i innych zdarzeń, gdy:

  • dzik lub inne zwierzę wyskoczy pod samochód i zniszczy chłodnicę,
  • na Twój pojazd spadnie dron,
  • auto wpadnie do przerębla,
  • gryzonie pogryzą kable lub przewody.

Odpowiadamy za wszystkie zdarzenia, które nie są wyraźnie wyłączone w ogólnych warunkach ubezpieczenia.

Dostosuj ubezpieczenie AC do swoich potrzeb

Ubezpieczenie AC – dlaczego warto

W PZU zyskujesz:

  • ochronę od wszystkich zagrożeń – także tych, których teraz nie potrafisz przewidzieć (o ile nie są wyraźnie wyłączone w ogólnych warunkach ubezpieczenia),
  • sprawna obsługę szkody z AC,
  • pakiet usług assistance PZU Pomoc w Drodze Komfort (holowanie, samochód zastępczy).

Czego ochrona nie obejmuje? Wyłączenia i ograniczenia 

Ubezpieczenie nie obejmuje m.in. szkód:

  • których wartość nie przekracza 300 zł – z wyjątkiem szkód polegających na uszkodzeniu wnętrza pojazdu przez osoby, których przewóz był wymagany, aby udzielić im pomocy medycznej,
  • spowodowanych tym, że ubezpieczony, osoba uprawniona do korzystania z pojazdu lub osoba, z którą ubezpieczony pozostaje we wspólnym gospodarstwie domowym, kieruje pojazdem bez uprawnień,
  • eksploatacyjnych,
  • w wyposażeniu pojazdu, które nie jest wymienione w umowie.

Pełną listę sytuacji, których nie obejmujemy naszą ochroną, znajdziesz w ogólnych warunkach ubezpieczenia.  

Pytania i odpowiedzi

Co jest potwierdzeniem ubezpieczenia samochodu?

Potwierdzeniem jest polisa lub potwierdzenie opłacenia składki (w tytule płatności wpisz koniecznie rodzaj ubezpieczenia, numer polisy i okres, na który została zawarta, a także markę, model, numer rejestracyjny i VIN Twojego samochodu).

Co ma zawierać oświadczenie sprawcy kolizji?

Oświadczenie powinno zawierać:

  • opis kolizji (data i miejsce, opis okoliczności),
  • dane poszkodowanego i sprawcy, dane ewentualnych świadków,
  • nazwę firmy, w której jest ubezpieczony pojazd sprawcy, 
  • numer  polisy ubezpieczeniowej sprawcy,
  • dane pojazdów, które brały udział w wypadku lub kolizji,
  • podpis sprawcy.

Najwygodniej skorzystać z gotowego wzoru, który znajdziesz tutaj.

Co to jest naprawa systemem SMART?

SMART to skrót od angielskiej nazwy Small Modular Area Repair Technology. Naprawa SMART to nowoczesna technologia, która pozwala szybko usunąć drobne usterki estetyczne:

  • na karoserii,  
  • na elementach plastikowych, 
  • we wnętrzu pojazdu. 

Naprawą zajmują się wyspecjalizowane warsztaty Sieci Naprawczej PZU.

Co to jest regres?

To zwrot odszkodowania firmie ubezpieczeniowej. Firma ubezpieczeniowa w określonych przypadkach może żądać zwrotu wypłaconej kwoty od sprawcy szkody lub jej ubezpieczyciela.

Przykłady:

  • Prowadziłeś samochód pod wpływem alkoholu. Spowodowałeś stłuczkę. Twoja firma ubezpieczeniowa zwróci się do Ciebie o zwrot odszkodowania, ponieważ prowadząc samochód w stanie nietrzeźwym, popełniłeś przestępstwo.
  • Zalałeś mieszkanie sąsiadce. Dostała odszkodowanie ze swojej polisy. Teraz jej firma ubezpieczeniowa zwróciła się do Ciebie lub Twojego ubezpieczyciela o zwrot kosztów. 

Szczegóły znajdziesz w art. 828 §1 Kodeksu Cywilnego.

Czy bierzecie pod uwagę historię ubezpieczenia z innych firm ubezpieczeniowych?

Tak. Przy podpisywaniu umowy bierzemy pod uwagę:

  • liczbę posiadanych przez Ciebie umów,
  • czas ich trwania,
  • szkody z innych firm ubezpieczeniowych.

Czy mogę otrzymać zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia innej osoby?

Tak. Potrzebujesz jednak upoważnienia od tej osoby do uzyskania takiego dokumentu.

Czy mogę ubezpieczyć majątek – np. samochód lub mieszkanie – innej osoby?

Tak. Możesz kupić ubezpieczenie dla innej osoby. W takiej sytuacji:

  • jesteś ubezpieczającym (czyli płacisz składki),
  • osoba, dla której wykupujesz ubezpieczenie, jest ubezpieczonym (ona dostanie odszkodowanie).

Czy muszę poinformować policję o wypadku?

Musisz powiadomić policję, jeżeli:

  • w wypadku są ranni lub zabici,
  • podejrzewasz, że doszło do przestępstwa (np. kierowca jest pijany, doszło do włamania, podpalenia).

Czy wystawiacie fakturę VAT za zakup ubezpieczenia?

Nie. Polisa ubezpieczeniowa to dokument równoważny fakturze.

Czy wystąpicie o notatkę policyjną?

Wystąpimy do policji o notatkę. Jeżeli uzyskasz ją we własnym zakresie, może to przyspieszyć podjęcie decyzji w Twojej sprawie.

Dopisałem współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego. Jak wpisać go na polisę?

Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:

  • zaloguj się do serwisu moje.pzu.pl,
  • odwiedź nasz oddział,
  • umów się na spotkanie z naszym agentem,
  • zadzwoń 801 102 102, 
  • wyślij informację na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa.

Ile mam czasu na zgłoszenie szkody z ubezpieczenia samochodu?

  • z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) szkodę zgłoś jak najszybciej,
  • z ubezpieczenia autocasco (AC) szkodę zgłoś jak najszybciej, ale nie później niż:
    • 7 dni od daty szkody lub
    • 1 dzień, jeżeli przyczyną szkody jest kradzież lub wandalizm. W takim przypadku musisz powiadomić policję do 12 godzin.

Jak otrzymam wycenę mojej szkody?

Otrzymasz ją w wybrany przez Ciebie sposób: 

  • zaloguj się do serwisu internetowego E-Szkoda, (jeśli nie masz numeru PIN, zadzwoń 801 102 102),
  • zadzwoń 801 102 102,
  • wyślij sms o treści SZKODA pod numer 4102 – oddzwonimy.

Jak zmienić numer rejestracyjny na polisie?

Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:

  • zaloguj się do serwisu moje.pzu.pl,
  • odwiedź nasz oddział,
  • umów się na spotkanie z naszym agentem,
  • zadzwoń 801 102 102,
  • wyślij informacje na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa.

Kamień uszkodził mi szybę. Mam ubezpieczenie PZU Auto Szyba. Czy wymienicie szybę na oryginalną?

Uszkodzoną szybę naprawimy lub wymienimy na szybę wysokiej jakości.

Kończy mi się ubezpieczenie OC na samochód/motocykl. Chcę je wypowiedzieć – do kiedy mam wysłać wypowiedzenie?

Wypowiedzenie możesz złożyć najpóźniej dzień przed końcem ubezpieczenia. Jeśli wysyłasz je pocztą, liczy się data stempla pocztowego.

Kto może uzyskać informację na temat zgłoszonej szkody mojego samochodu?

Informacji udzielamy:

  • właścicielowi samochodu,
  • osobie pisemnie upoważnionej przez właściciela,
  • osobie reprezentującej firmę, która jest właścicielem samochodu – może to być osoba:
    • wpisana do KRS-u lub Wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej,
    • upoważniona przez właściciela.

Kupiłam w zeszłym roku ubezpieczenie samochodu przez internet. Jak mogę je przedłużyć?

Wejdź na moje.pzu.pl i sprawdź, jaką ofertę przygotowaliśmy dla Ciebie na kolejny rok.

Kupiłem samochód z ważną polisą OC. Czy mogę z niej korzystać?

Tak. Możesz z niej korzystać do końca trwania polisy. Powinieneś zaktualizować dane, które są na niej wpisane. Pamiętaj, że taka polisa nie przedłuży się na następny rok automatycznie. Musisz kupić nową umowę ubezpieczenia na kolejny rok.

Miałam stłuczkę. Sprawca jest ubezpieczony w innym zakładzie. Mam OC w PZU. Czy mogę u Was zgłosić szkodę?

Tak, dzięki usłudze bezpośredniej likwidacji szkód, którą dostajesz razem z naszym OC, wystarczy, że zgłosisz szkodę u nas. My wypłacimy Ci odszkodowanie i zajmiemy się formalnościami z ubezpieczycielem sprawcy.

Miałam stłuczkę i dostałam wyższą składkę w kolejnym roku. Czy mogę coś zrobić, żeby w przyszłości nie musieć płacić więcej?

Tak. Kiedy będziesz podpisywała nową umowę OC lub AC, możesz dokupić opcję wykluczenia szkody w OC lub AC. Dzięki temu pierwsza szkoda z Twojego OC lub AC nie wpłynie na składkę w tym ubezpieczeniu w kolejnym roku.

Miałam ubezpieczenie samochodu zawarte na siebie i drugą osobę. Czy mogę wystąpić o zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia tylko na swoje nazwisko?

Oczywiście. Każdy ze współwłaścicieli samochodu wypracowuje własną historię ubezpieczenia i może dostać zaświadczenie.

Miałam wypadek, holowaliście mój pojazd. Co mam jeszcze zrobić, żeby dostać odszkodowanie z AC?

Zlecenie holowania nie jest zgłoszeniem szkody z AC.

Szkodę możesz zgłosić w wybrany przez Ciebie sposób:

  • wypełnij formularz internetowy,
  • zadzwoń 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora),
  • wyślij SMS o treści SZKODA pod numer 4102 – oddzwonimy i przyjmiemy zgłoszenie,
  • odwiedź nasz oddział.

Otrzymałem wezwanie do zapłaty za ubezpieczenie OC samochodu, choć samochód zajął komornik. Czy mimo tego muszę zapłacić za ubezpieczenie?

Tak. Powinieneś zapłacić za ubezpieczenie.

Po oględzinach zauważyłem dodatkowe uszkodzenia – co dalej?

Zgłoś uszkodzenia w wybrany przez Ciebie sposób:

  • zaloguj się do serwisu internetowego E-Szkoda (jeśli nie masz numeru PIN, zadzwoń 801 102 102), 
  • wyślij informację e-mailem na kontakt@pzu.pl,  
  • zadzwoń 801 102 102, 
  • wyślij sms o treści SZKODA pod 4102 – oddzwonimy i przyjmiemy zgłoszenie.

Przy zawieraniu umowy został błędnie wpisany model samochodu na polisie. Jak mogę poprawić te dane?

Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:

  • zaloguj się do serwisu moje.pzu.pl,
  • odwiedź nasz oddział,
  • umów się na spotkanie z naszym agentem,
  • zadzwoń 801 102 102,
  • wyślij informacje na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa.

Sprzedałam samochód. Czy dostanę zwrot składki z polisy OC?

Zwrot składki jest możliwy, jeśli nowy właściciel samochodu wypowie umowę ubezpieczenia przed jej końcem.

Sprzedałem samochód ubezpieczony w PZU. Kupujący będzie nadal korzystał z polisy OC, ale opłaciłem również ubezpieczenie AC i NNW. Co dalej z tymi ubezpieczeniami?

Aby otrzymać zwrot pieniędzy za umowy dobrowolne, powiadom nas jak najszybciej o sprzedaży samochodu. Masz na to 14 dni.

Podaj nam dane:

  • sprzedającego, czyli Twoje,
  • kupującego,
  • pojazdu,
  • datę sprzedaży,
  • swój numer rachunku bankowego wraz z dyspozycją zwrotu składki. 

Możesz też dostarczyć nam kopię umowy kupna-sprzedaży lub faktury.
Zrób to w wybrany sposób:

  • zaloguj się do serwisu moje.pzu.pl,
  • wyślij e-mail na kontakt@pzu.pl
  • wyślij list na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa,
  • odwiedź nasz oddział.

Właściciel samochodu zmarł. Czy jego ubezpieczenie OC jest ważne?

Tak, ubezpieczenie jest ważne. Wraz z samochodem dziedziczone jest przez spadkobierców. Szczegóły znajdziesz w art. 922 k.c.

Wykupiłem ubezpieczenie samochodu, ale znalazłem tańszą ofertę. Czy przed końcem umowy mogę rozwiązać ubezpieczenie?

Zgodnie z prawem umowa trwa do końca okresu ubezpieczenia, który podany jest na polisie. Najczęściej wynosi 12 miesięcy. Umowę możesz zakończyć wcześniej tylko wtedy, gdy sprzedasz lub wyrejestrujesz samochód.

Zepsuł mi się samochód. Mam u was AC i assistance w wariancie Super. Czy odholujecie mój samochód i dacie zastępczy?

Tak. Odholujemy Twój samochód. Zadzwoń na naszą infolinię 801 102 102 i dowiedz się, na jakich warunkach możemy Ci udostępnić samochód zastępczy.

Zgubiłam polisę OC samochodu. Zamówiłam na infolinii potwierdzenie zawarcia tego ubezpieczenia. Czy policja uzna taki dokument przy kontroli drogowej?

Tak, dokument ten zawiera wszystkie niezbędne dane (m.in. dane właściciela, pojazdu, zakres ubezpieczenia i informację o składce).

Znalazłam na polisie błąd w numerze VIN mojego samochodu. Jak to zgłosić?

Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:

  • zaloguj się do serwisu moje.pzu.pl,
  • odwiedź nasz oddział,
  • umów się na spotkanie z naszym agentem,
  • zadzwoń 801 102 102,
  • wyślij informacje na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa.

Czy po zgłoszeniu szkody z ubezpieczenia PZU Auto Szyba wzrośnie moja składka w PZU Auto AC?

Nie. Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia PZU Auto Szyba nie obciąża historii ubezpieczenia w AC.

Mam uszkodzony samochód. Co mam teraz zrobić?

Zadzwoń na naszą infolinię – 801 102 102. Zgłoś nam szkodę i umów się na oględziny samochodu w dogodnym dla Ciebie terminie i miejscu.

Potrzebuję zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia samochodu dla zagranicznego ubezpieczyciela. Czy w tym przypadku obowiązuje jakaś specjalna procedura?

Nie. Zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia jest dokumentem dwujęzycznym. Zawiera informacje w języku polskim oraz angielskim.

Czy mogę dostać zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia autocasco innej osoby?

Tak, ale potrzebujesz upoważnienia od tej osoby do uzyskania takiego dokumentu.

Pokaż więcej

Dokumenty do pobrania

Informacja prawna

Ten materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny. Szczegółowe informacje o zakresie ubezpieczenia, w tym o wyłączeniach i ograniczeniach odpowiedzialności PZU SA, znajdziesz w aktualnych ogólnych warunkach ubezpieczenia zamieszczonych w sekcji Dokumenty do pobrania.

Dodatki i inne ubezpieczenia komunikacyjne

Możemy Ci pomóc w wielu nieoczekiwanych sytuacjach na drodze. Jeśli chcesz czuć się bezpieczniej, sprawdź nasze inne ubezpieczenia.

  

Zamknij