Abonament – wygodna forma płatności za ubezpieczenie
Skorzystaj z Abonamentu, a podzielimy Twoją składkę na 12 miesięcy z niską zwyżką. Opłacaj wszystkie swoje polisy jedną płatnością, w tym samym dniu miesiąca.
Dla osób, które chcą zapewnić sobie i innym pasażerom pojazdu wsparcie finansowe po wypadku drogowym.
Czasami wypadek to nie tylko uszkodzenie pojazdu. Większym problemem jest utrata zdrowia lub nawet życia. Dzięki ubezpieczeniu kierowca i pasażerowie pojazdu otrzymają wsparcie finansowe w razie nieszczęśliwego wypadku. Sprawdź, kiedy możemy wypłacić pieniądze:
Otrzymasz pieniądze, jeśli dojdzie do wypadku i Twoje zdrowie poważnie ucierpi, czyli wystąpi trwały uszczerbek na zdrowiu, np.: nieodwracalne ograniczenia ruchowe, pogorszenie wzroku, utrata narządu.
Wypłacimy taki procent sumy ubezpieczenia, w jakim doznasz trwałego uszczerbku na zdrowiu.
Dostaniesz pieniądze, jeśli nie dojdzie do trwałego uszczerbku na zdrowiu, ale będziesz operowany albo hospitalizowany przez przynajmniej 5 dni.
Wypłacimy 1% sumy ubezpieczenia – maksymalnie 1 000 złotych. Za jeden nieszczęśliwy wypadek przysługuje Ci jedno świadczenie.
Jeśli leczenie uniemożliwia Ci powrót do pracy zarobkowej, za każdy dzień Twojej niedyspozycji zapłacimy 1‰ sumy ubezpieczenia.
W razie hospitalizacji zasiłek dzienny płacimy od jej 1. dnia, a w razie leczenia ambulatoryjnego – od 7. dnia po nieszczęśliwym wypadku.
Jeśli umrzesz w wypadku, wypłacimy pieniądze Twoim bliskim – 100% sumy ubezpieczenia.
Ponadto zwrócimy koszty:
Suma ubezpieczenia to kwota, na podstawie której ustalamy wysokość wypłaty. Jest ustalona na jednego ubezpieczonego i na każdy nieszczęśliwy wypadek – niezależnie od ich liczby.
Uzgadniamy ją Tobą, kiedy zawierasz z nami umowę. Suma ubezpieczenia stanowi wielokrotność 1 000 zł – nie może być niższa niż 5 000 zł ani wyższa niż 100 000 zł dla jednego ubezpieczonego.
Nie obejmujemy naszym ubezpieczeniem zadośćuczynienia za doznany ból, cierpienia fizyczne i moralne ani szkód polegających na utracie, uszkodzeniu lub zniszczeniu rzeczy.
Nie odpowiadamy za następstwa chorób lub stanów chorobowych – nawet takich, które wystąpiły nagle lub zostały ujawnione dopiero w wyniku nieszczęśliwego wypadku.
Pełną listę sytuacji, których nie obejmujemy naszą ochroną, znajdziesz w ogólnych warunkach ubezpieczenia.
Wybierz wygodny dla Ciebie sposób
Możemy Ci pomóc w wielu nieoczekiwanych sytuacjach na drodze. Jeśli chcesz czuć się bezpieczniej, sprawdź nasze inne ubezpieczenia pojazdów.
Nie odnaleźliśmy podanej frazy w tej sekcji
Potwierdzeniem jest polisa lub potwierdzenie opłacenia składki (w tytule płatności wpisz koniecznie rodzaj ubezpieczenia, numer polisy i okres, na który została zawarta, a także markę, model, numer rejestracyjny i VIN Twojego samochodu).
Oświadczenie powinno zawierać:
Najwygodniej skorzystać z gotowego wzoru, który znajdziesz tutaj.
SMART to skrót od angielskiej nazwy Small Modular Area Repair Technology. Naprawa SMART to nowoczesna technologia, która pozwala szybko usunąć drobne usterki estetyczne:
Naprawą zajmują się wyspecjalizowane warsztaty Sieci Naprawczej PZU.
To zwrot odszkodowania firmie ubezpieczeniowej. Firma ubezpieczeniowa w określonych przypadkach może żądać zwrotu wypłaconej kwoty od sprawcy szkody lub jej ubezpieczyciela.
Przykłady:
Szczegóły znajdziesz w art. 828 §1 Kodeksu Cywilnego.
Tak. Przy podpisywaniu umowy bierzemy pod uwagę:
Tak. Potrzebujesz jednak upoważnienia od tej osoby do uzyskania takiego dokumentu.
Tak. Możesz kupić ubezpieczenie dla innej osoby. W takiej sytuacji:
Musisz powiadomić policję, jeżeli:
Nie. Polisa ubezpieczeniowa to dokument równoważny fakturze.
Wystąpimy do policji o notatkę. Jeżeli uzyskasz ją we własnym zakresie, może to przyspieszyć podjęcie decyzji w Twojej sprawie.
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
Otrzymasz ją w wybrany przez Ciebie sposób:
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
Uszkodzoną szybę naprawimy lub wymienimy na szybę wysokiej jakości.
Wypowiedzenie możesz złożyć najpóźniej dzień przed końcem ubezpieczenia. Jeśli wysyłasz je pocztą, liczy się data stempla pocztowego.
Informacji udzielamy:
Wejdź na moje.pzu.pl i sprawdź, jaką ofertę przygotowaliśmy dla Ciebie na kolejny rok.
Tak. Możesz z niej korzystać do końca trwania polisy. Powinieneś zaktualizować dane, które są na niej wpisane. Pamiętaj, że taka polisa nie przedłuży się na następny rok automatycznie. Musisz kupić nową umowę ubezpieczenia na kolejny rok.
Tak, dzięki usłudze bezpośredniej likwidacji szkód, którą dostajesz razem z naszym OC, wystarczy, że zgłosisz szkodę u nas. My wypłacimy Ci odszkodowanie i zajmiemy się formalnościami z ubezpieczycielem sprawcy.
Tak. Kiedy będziesz podpisywała nową umowę OC lub AC, możesz dokupić opcję wykluczenia szkody w OC lub AC. Dzięki temu pierwsza szkoda z Twojego OC lub AC nie wpłynie na składkę w tym ubezpieczeniu w kolejnym roku.
Oczywiście. Każdy ze współwłaścicieli samochodu wypracowuje własną historię ubezpieczenia i może dostać zaświadczenie.
Zlecenie holowania nie jest zgłoszeniem szkody z AC.
Szkodę możesz zgłosić w wybrany przez Ciebie sposób:
Tak. Powinieneś zapłacić za ubezpieczenie.
Zgłoś uszkodzenia w wybrany przez Ciebie sposób:
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
Zwrot składki jest możliwy, jeśli nowy właściciel samochodu wypowie umowę ubezpieczenia przed jej końcem.
Aby otrzymać zwrot pieniędzy za umowy dobrowolne, powiadom nas jak najszybciej o sprzedaży samochodu. Masz na to 14 dni.
Podaj nam dane:
Możesz też dostarczyć nam kopię umowy kupna-sprzedaży lub faktury.
Zrób to w wybrany sposób:
Tak, ubezpieczenie jest ważne. Wraz z samochodem dziedziczone jest przez spadkobierców. Szczegóły znajdziesz w art. 922 k.c.
Zgodnie z prawem umowa trwa do końca okresu ubezpieczenia, który podany jest na polisie. Najczęściej wynosi 12 miesięcy. Umowę możesz zakończyć wcześniej tylko wtedy, gdy sprzedasz lub wyrejestrujesz samochód.
Tak. Odholujemy Twój samochód. Zadzwoń na naszą infolinię 801 102 102 i dowiedz się, na jakich warunkach możemy Ci udostępnić samochód zastępczy.
Tak, dokument ten zawiera wszystkie niezbędne dane (m.in. dane właściciela, pojazdu, zakres ubezpieczenia i informację o składce).
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
Nie. Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia PZU Auto Szyba nie obciąża historii ubezpieczenia w AC.
Zadzwoń na naszą infolinię – 801 102 102. Zgłoś nam szkodę i umów się na oględziny samochodu w dogodnym dla Ciebie terminie i miejscu.
Nie. Zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia jest dokumentem dwujęzycznym. Zawiera informacje w języku polskim oraz angielskim.
Tak, ale potrzebujesz upoważnienia od tej osoby do uzyskania takiego dokumentu.
Zwiń
Ten materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny. Szczegółowe informacje o zakresie ubezpieczenia, w tym o wyłączeniach i ograniczeniach odpowiedzialności PZU SA, znajdziesz w aktualnych ogólnych warunkach ubezpieczenia zamieszczonych w sekcji Dokumenty do pobrania.