Abonament – wygodna forma płatności za ubezpieczenie
Skorzystaj z Abonamentu, a podzielimy Twoją składkę na 12 miesięcy z niską zwyżką. Opłacaj wszystkie swoje polisy jedną płatnością, w tym samym dniu miesiąca.
Dla właścicieli pojazdów, którzy chcą sobie zapewnić wsparcie prawne w sprawach związanych z ich posiadaniem.
Umowę możesz zawrzeć, jeśli masz PZU Auto OC lub PZU Auto AC.
Zapewniamy wsparcie prawne w różnych sytuacjach, które mogą przydarzyć się w Polsce w związku z ruchem lub posiadaniem pojazdu. Pomożemy Ci, jeśli np.:
uszkodzisz zawieszenie na dziurawej drodze i będziesz chciał dochodzić odszkodowania
zostaniesz oskarżony o spowodowanie karambolu
będziesz potrzebować wzoru umowy np. darowizny lub sprzedaży samochodu
W takich i wielu innych sytuacjach prześlemy Ci potrzebne dokumenty, udzielimy porady prawnej, a także pokryjemy koszty adwokata, jeśli będzie potrzebny.
Obejmujemy ochroną także wypadki, do których dojdzie zarówno w Polsce, jak i poza nią. Pokryjemy koszty związane z:
Udzielamy całodobowej pomocy telefonicznej (po polsku), jeśli pojazd weźmie udział w wypadku.
Ubezpieczenie PZU Auto Ochrona Prawna możesz zawrzeć w dwóch wariantach. Sprawdź, jakie wsparcie możesz otrzymać w każdym z nich.
Komfort
Gwarantujemy podstawowe usługi prawne, np.:
Super
Zapewnia szerszą ochronę prawną niż wariant Komfort. Otrzymasz m.in.:
Udzielamy całodobowej pomocy telefonicznej (po polsku), jeśli pojazd weźmie udział w wypadku.
To maksymalna kwota, jaką możemy przeznaczyć na Twoją pomoc prawną. W zależności od wybranego wariantu wynosi ona:
Za każdym razem, kiedy pokrywamy lub zwracamy koszty usług prawnych, suma ubezpieczenia zmniejsza się o wypłaconą kwotę.
Na ewentualne poręczenie majątkowe (kaucję) możemy przeznaczyć do 50% sumy ubezpieczenia.
Nie pokrywamy kosztów ochrony prawnej:
Pełną listę sytuacji, których nie obejmujemy naszą ochroną, znajdziesz w ogólnych warunkach ubezpieczenia.
Wybierz wygodny dla Ciebie sposób
Możemy Ci pomóc w wielu nieoczekiwanych sytuacjach na drodze. Jeśli chcesz czuć się bezpieczniej, sprawdź nasze inne ubezpieczenia.
Nie odnaleźliśmy podanej frazy w tej sekcji
Potwierdzeniem jest polisa lub potwierdzenie opłacenia składki (w tytule płatności wpisz koniecznie rodzaj ubezpieczenia, numer polisy i okres, na który została zawarta, a także markę, model, numer rejestracyjny i VIN Twojego samochodu).
Oświadczenie powinno zawierać:
Najwygodniej skorzystać z gotowego wzoru, który znajdziesz tutaj.
SMART to skrót od angielskiej nazwy Small Modular Area Repair Technology. Naprawa SMART to nowoczesna technologia, która pozwala szybko usunąć drobne usterki estetyczne:
Naprawą zajmują się wyspecjalizowane warsztaty Sieci Naprawczej PZU.
To zwrot odszkodowania firmie ubezpieczeniowej. Firma ubezpieczeniowa w określonych przypadkach może żądać zwrotu wypłaconej kwoty od sprawcy szkody lub jej ubezpieczyciela.
Przykłady:
Szczegóły znajdziesz w art. 828 §1 Kodeksu Cywilnego.
Tak. Przy podpisywaniu umowy bierzemy pod uwagę:
Tak. Potrzebujesz jednak upoważnienia od tej osoby do uzyskania takiego dokumentu.
Tak. Możesz kupić ubezpieczenie dla innej osoby. W takiej sytuacji:
Musisz powiadomić policję, jeżeli:
Nie. Polisa ubezpieczeniowa to dokument równoważny fakturze.
Wystąpimy do policji o notatkę. Jeżeli uzyskasz ją we własnym zakresie, może to przyspieszyć podjęcie decyzji w Twojej sprawie.
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
Otrzymasz ją w wybrany przez Ciebie sposób:
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
Uszkodzoną szybę naprawimy lub wymienimy na szybę wysokiej jakości.
Wypowiedzenie możesz złożyć najpóźniej dzień przed końcem ubezpieczenia. Jeśli wysyłasz je pocztą, liczy się data stempla pocztowego.
Informacji udzielamy:
Wejdź na moje.pzu.pl i sprawdź, jaką ofertę przygotowaliśmy dla Ciebie na kolejny rok.
Tak. Możesz z niej korzystać do końca trwania polisy. Powinieneś zaktualizować dane, które są na niej wpisane. Pamiętaj, że taka polisa nie przedłuży się na następny rok automatycznie. Musisz kupić nową umowę ubezpieczenia na kolejny rok.
Tak, dzięki usłudze bezpośredniej likwidacji szkód, którą dostajesz razem z naszym OC, wystarczy, że zgłosisz szkodę u nas. My wypłacimy Ci odszkodowanie i zajmiemy się formalnościami z ubezpieczycielem sprawcy.
Tak. Kiedy będziesz podpisywała nową umowę OC lub AC, możesz dokupić opcję wykluczenia szkody w OC lub AC. Dzięki temu pierwsza szkoda z Twojego OC lub AC nie wpłynie na składkę w tym ubezpieczeniu w kolejnym roku.
Oczywiście. Każdy ze współwłaścicieli samochodu wypracowuje własną historię ubezpieczenia i może dostać zaświadczenie.
Zlecenie holowania nie jest zgłoszeniem szkody z AC.
Szkodę możesz zgłosić w wybrany przez Ciebie sposób:
Tak. Powinieneś zapłacić za ubezpieczenie.
Zgłoś uszkodzenia w wybrany przez Ciebie sposób:
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
Zwrot składki jest możliwy, jeśli nowy właściciel samochodu wypowie umowę ubezpieczenia przed jej końcem.
Aby otrzymać zwrot pieniędzy za umowy dobrowolne, powiadom nas jak najszybciej o sprzedaży samochodu. Masz na to 14 dni.
Podaj nam dane:
Możesz też dostarczyć nam kopię umowy kupna-sprzedaży lub faktury.
Zrób to w wybrany sposób:
Tak, ubezpieczenie jest ważne. Wraz z samochodem dziedziczone jest przez spadkobierców. Szczegóły znajdziesz w art. 922 k.c.
Zgodnie z prawem umowa trwa do końca okresu ubezpieczenia, który podany jest na polisie. Najczęściej wynosi 12 miesięcy. Umowę możesz zakończyć wcześniej tylko wtedy, gdy sprzedasz lub wyrejestrujesz samochód.
Tak. Odholujemy Twój samochód. Zadzwoń na naszą infolinię 801 102 102 i dowiedz się, na jakich warunkach możemy Ci udostępnić samochód zastępczy.
Tak, dokument ten zawiera wszystkie niezbędne dane (m.in. dane właściciela, pojazdu, zakres ubezpieczenia i informację o składce).
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
Nie. Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia PZU Auto Szyba nie obciąża historii ubezpieczenia w AC.
Zadzwoń na naszą infolinię – 801 102 102. Zgłoś nam szkodę i umów się na oględziny samochodu w dogodnym dla Ciebie terminie i miejscu.
Nie. Zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia jest dokumentem dwujęzycznym. Zawiera informacje w języku polskim oraz angielskim.
Tak, ale potrzebujesz upoważnienia od tej osoby do uzyskania takiego dokumentu.
Zwiń
Ten materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny. Szczegółowe informacje o zakresie ubezpieczenia, w tym o wyłączeniach i ograniczeniach odpowiedzialności PZU SA, znajdziesz w aktualnych ogólnych warunkach ubezpieczenia zamieszczonych w sekcji Dokumenty do pobrania.