- Życie i zdrowie
Ubezpieczenia Następstw Nieszczęśliwych Wypadków
- Ubezpieczenia NNW dla dzieci i młodzieży
- Ubezpieczenie NNW dla każdego
- Ubezpieczenie NNW dla sportowców
- Ubezpieczenie dla rowerzystów
- Ubezpieczenie NNW dla nauczycieli i personelu placówek oświatowych
- Ubezpieczenia NNW dla studentów i uczniów szkół policealnych
- Majątek, podróże, OC
- Inwestycje i oszczędności
- Finanse
- Życie i zdrowie pracowników
Własna działalność gospodarcza
Od Ciebie zależy powodzenie Twojej firmy.
Zobacz wszystkie
Zadbaj o ochronę swojego życia i zdrowia.Firmy od 3 do 30 pracowników
Ludzie to najważniejszy kapitał firmy.
Zobacz wszystkie
Zapewniamy im m.in. ochronę życia i opiekę medyczną.Firmy powyżej 30 pracowników
Ubezpieczenia „szyte na miarę”, dopasowane do potrzeb firmy.
Zobacz wszystkie
Poznaj ofertę standardową, a w razie potrzeby skontaktuj się z nami. - Majątek firmy i OC
- Finanse i inwestycje firmy
Dla Ciebie i rodziny
Dla firmy i pracowników
Zgłoś szkodę
Zarejestruj szkodę lub zgłoszenie
Twój status sprawy
Sprawdź status zgłoszenia lub szkody
inPZU
Kup wybrane fundusze online
mojePZU
Kup wybrane ubezpieczenia online
Twój status sprawy
Sprawdź status zgłoszenia lub szkody
Twoje inwestycje
-
Rejestr w TFI PZU
Sprawdzisz tu stan swojego konta w
funduszach inwestycyjnych TFI PZU -
PZU Plan na Życie
Serwis transakcyjny dla klientów indywidualnych, którzy mają ubezpieczenie na życie
-
PZU Strefa Zysku
Serwis transakcyjny dla klientów indywidualnych, którzy mają ubezpieczenie PZU Strefa Zysku
-
PZU Cel na Przyszłość
Serwis transakcyjny dla klientów indywidualnych, którzy mają ubezpieczenie na życie
-
Świat Inwestycji Premium
Serwis transakcyjny dla właścicieli produktu Świat Inwestycji Premium
-
Multi Kapitał
Serwis transakcyjny dla właścicieli produktu Multi Kapitał
-
Plan Inwestycyjny Platinum
Serwis transakcyjny dla właścicieli produktu Plan Inwestycyjny Platinum
Twoja emerytura
-
Twój rachunek w OFE
Serwis dla osób, które w OFE oszczędzają na swoją emeryturę
-
Twoje IKE w PZU Życie
Serwis dla osób, które chcą zabezpieczyć swoją przyszłość finansową i oszczędzają w IKE
-
TFI PZU
Sprawdzisz tu stan swojego konta IKE w TFI PZU
-
Twoje IKZE w DFE PZU
Serwis dla osób, które chcą zabezpieczyć swoją przyszłość finansową i oszczędzają w IKZE
-
Twoje IKE w DFE PZU
Serwis dla osób, które chcą zabezpieczyć swoją przyszłość finansową i oszczędzają na IKE
Twoje PPE
-
PPE z TFI PZU
Sprawdzisz tu stan swojego konta PPE
-
PPE Pogodna Przyszłość
Serwis dla uczestników pracowniczych programów emerytalnych, który umożliwia śledzenie stanu konta
-
PPE Energia Emerytura
Serwis dla uczestników pracowniczych planów emerytalnych funduszu Energia Emerytura SFIO
PZU Ready for Startups
Jeżeli posiadasz innowacyjne rozwiązanie lub rozwijasz swój startup
– zgłoś się do nas już dziś!
Sprawdź jak wspólpracujemy ze startupami!
Raport podsumowujący ostatnie lata naszej działalności:
Kim jesteśmy
Grupa PZU jest największą instytucja finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej. Cieszymy się zaufaniem ponad 22 milionów klientów w pięciu krajach. Działając w obszarach ubezpieczeń, bankowości, inwestycji oraz opieki zdrowotnej zarządzamy blisko 300 mld złotych aktywów.
PZU Ready for Startups to program współpracy ze startupami w ramach wdrażania innowacji w PZU. Obejmują one różne obszary biznesowe, oraz dotyczą rozwiązań na różnym etapie rozwoju – od początkowych pomysłów kierowanych do programów akceleracyjnych, po wdrożenia komercyjne poprzedzone krótkim procesem dostosowania rozwiązań do potrzeb biznesowych.
W ramach Grupy posiadamy kilka dedykowanych jednostek wspierających współpracę między PZU a partnerami zewnętrznymi, m.in. Laboratorium Innowacji (wewnętrzna jednostka, zajmująca się testowaniem i wdrażaniem innowacji w organizacji), PZU LAB (spółka wchodząca w skład Grupy PZU, zajmująca się doradztwem w zakresie oceny i optymalizacji ryzyka w przemyśle).
Współpraca ze startupami
Programy akceleracyjne i mentoringowe
Dopracowanie modelu biznesowego pod okiem mentorów i ekspertów.
Wdrożenia pilotażowe
Testy skuteczności rozwiązania przy wykorzystaniu naszych danych.
Wdrożenia komercyjne
Rozbudowa sieci kontaków w obszarze biznesowym.
< desktop ▼ >
Od lat współpracujemy z innowacyjnymi startupami z Polski i całego świata, starając się znaleźć i przetestować rozwiązania, które wspólnie uznamy za obiecujące.
< mobile ▼ >
Od lat współpracujemy z innowacyjnymi startupami z Polski i całego świata, starając się znaleźć i przetestować rozwiązania, które wspólnie uznamy za obiecujące.
Co oferujemy
Mentoring ekspertów biznesowych,
Dostęp do infrastruktury i sieci sprzedaży PZU,
Możliwość weryfikacji rozwiązania podczas PoC,
Skalę biznesu,
Możliwość uczestnictwa w programach akceleracyjnych,
Dostęp do wiedzy i know-how branży ubezpieczeniowej.
Obszary innowacji
Główne obszary poszukiwania innowacji określone w Strategii Innowacyjności PZU.
Poszukujemy startupów działających w różnych obszarach, jednak w szczególności skupiamy się na rozwiązaniach w ramach poniższych grup:
Zaawansowana analityka i wykorzystanie dużych zbiorów danych
- Zaawansowane metody pricing’u, w tym wykorzystujące analizę behawioralną
- Lepsze poznanie klientów i ich preferencji
- Wsparcie inicjatyw cross-selling’owych
- Wzrost poziomu zaangażowania i lojalności Klientów
- Modele predykcyjne zdarzeń ubezpieczeniowych
- Lepsze zarządzanie biznesem i poprawa efektywności procesów
Nowe interakcje z klientem
- Wdrażanie usług odpowiadających na zmieniające się potrzeby klientów indywidualnych oraz przedsiębiorstw
- Dotarcie do nowych segmentów rynku i budowanie nowych relacji z klientem
- Silver Economy
- Rozwój usług dodatkowych, którymi możemy obudować ofertę ubezpieczeniową
- Rozwój działań prewencyjnych mających na celu zapobieganie zdarzeniom ubezpieczeniowym
- Rozwój rozwiązań z zakresu ESG
Digitalizacja
- Implementacja rozwiązań z rodziny sztucznej inteligencji
- Automatyzacja procesów
- Rozwój kanałów dystrybucji
- Uproszczony proces sprzedaży
- Rozwój telemedycyjny i teleopieki
- Rozwój narzędzi autentykacji osób i dokumentów
Pracodawca 2.0
- Rozwiązania wpływające na utrzymanie pracowników/agentów w organizacji
- Wzrost efektywności rekrutacji
< desktop ▼ >
Przykłady zrealizowanych projektów
Analiza UX na pzu.pl
Algorytm tłumaczący emocje internauty na liczby
Pilotaż pozwolił lepiej zrozumieć zachowanie użytkownika na stronie internetowej PZU i na bieżąco reagować na jego potrzeby. Narzędzie to jest doskonałym uzupełnieniem standardowych narzędzi analitycznych. Przy jego użyciu zweryfikowano założenia dotyczące idealnej ścieżki klienta i wdrożono zmiany służące poprawie jego doświadczeń. Przeczytaj case study.
Wdrożenie: 2023
„Minuta dla skóry”
Prewencja nowotworów skóry z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
Udostępniona klientom PZU aplikacja pozwala na sprawdzenie znamion w domowym zaciszu. Wystarczy zwykły smartfon, aby w kilkadziesiąt sekund wykonać zdjęcie i poznać ocenę ryzyka występowania nowotworu skóry. Dzięki temu regularna profilaktyka staje się łatwiejsza.
Pilotaż rozwiązania zrealizowany został z wiodącym startupem dermatologicznym w ramach programu PZU Ready for Startups. W ramach pilotażu, przy pomocy aplikacji wykryto 5 przypadków wystąpienia nowotworów skóry, które zostały potwierdzone przez lekarzy. Obecnie rozwiązanie wdrażane jest w ramach programu prewencyjnego „Minuta dla skóry”. Dowiedz się więcej...
Nagrody:
- Złota statuetka w globalnym konkursie The Efma-Accenture Innovation In Insurance Awards
- Nagroda w konkursie Innowatory „Wprost” 2022
- Orzeł Innowacji „Rzeczpospolitej” 2023
- Finał konkursu CIONET Digital Excellence Awards 2022
Wdrożenie: sierpień 2022
Zobacz wideo
Sztuczna Inteligencja w Likwidacji Szkód
Audyt Dokumentacji Technicznej AI
PZU wdrożył rozwiązanie wykorzystujące Sztuczną Inteligencję w obsłudze szkód komunikacyjnych. Innowacyjna technologia wspiera pracowników i ekspertów PZU w ich codziennej pracy, co tym samym skraca czas obsługi zgłoszenia. W ramach projektu przetestowano i wdrożono narzędzie oparte o Machine Learning oraz automatyczną analizę obrazów w czasie rzeczywistym.
W ramach pilotażu analizie poddano kosztorysy oraz dokumentacje zdjęciową wybranych szkód komunikacyjnych. System poza automatyczną analizą zdjęć, jest również w stanie nazwać konkretną część samochodu, określić zakres uszkodzenia oraz zakwalifikować do naprawy lub wymiany dany podzespół. Technologia pozwoliła nam na 10-krotne usprawnienie wybranych części procesu weryfikacji dokumentacji technicznej oraz ograniczenie czasu realizacji zgłoszenia. Dowiedz się więcej…
Nagrody:
- Tytuł Celent Model Insurer w kategorii „Data, Analytics, and AI” - to nagroda za wyróżniające się rozwiązania technologiczne jest przyznawana przez ekspertów globalnej firmy doradczej Celent zajmującej się analizą rynku usług finansowych.
- Trzecie miejsce w kategorii „Najlepsze wdrożenie w branży ubezpieczeń” w najstarszym konkursie technologicznym organizowanym przez „Gazetę Bankową”.
Wdrożenie: styczeń 2019
Sztuczna Inteligencja w Likwidacji Szkód 2
Ai’systent Mobilnego Eksperta
Projekt ma na celu usprawnienie procesu wyceny szkód komunikacyjnych przez mobilnych ekspertów przy wykorzystaniu rozwiązania on-line do automatycznej analizy zdjęć, uszkodzeń pojazdów oraz weryfikacji względem systemów eksperckich.
Przetestowaliśmy aplikacje przygotowujące kosztorysy szkód dla pojazdów osobowych i dostawczych. W trakcie pilotażu mierzyliśmy skuteczność rozwiązań używanych w codziennej pracy mobilnych ekspertów komunikacyjnych oraz korzyści płynących z półautomatycznego przygotowywania kosztorysów opartych na uszkodzeniach części zewnętrznych pojazdów. Dowiedz się więcej...
Wdrożenie: 2020
Sztuczna Inteligencja w Likwidacji Szkód 3
Asystent AI pomaga zgłosić szkodę
Asystent AI to webowa aplikacja umożliwiająca klientom łatwe i zdalne przesyłanie zdjęć uszkodzonego pojazdu, bez konieczności przeprowadzania kontroli likwidatora na miejscu, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości dokumentacji fotograficznej (weryfikacja w czasie rzeczywistym ilości i jakości wykonanych zdjęć). Rozwiązanie oparte o sztuczną inteligencję generuje kosztorys naprawy szkody na podstawie zdjęć przesłanych przez klienta w zaledwie 4 minuty. Dzięki temu znacznie zmniejszamy niezbędne zaangażowanie klienta i przyspieszamy wypłatę odszkodowania. Dowiedz się więcej...
Nagrody:
- Lider 2021 w konkursie technologicznym Gazety Bankowej, w kategorii „Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe”
- Finalista międzynarodowego konkursu The Digital Insurer, do którego zakwalifikowało się 6 projektów z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
- Wyróżnienie „Rzeczpospolitej Cyfrowej” za 2021 rok
- Brąz w kategorii „Best Innovation in CX – over 5000 employees” w globalnym konkursie International Customer Experience Awards 2022
Wdrożenie: 2021
Semantyczny OCR
Sztuczna inteligencja czyta dokumenty
To projekt odpowiadający na potrzebę usprawnienia i unowocześnienia procesu rozpatrywania roszczeń i wypłaty odszkodowań. Przy tak licznej dokumentacji o mocno nieustrukturyzowanej formie, PZU potrzebował narzędzia do odczytywania i interpretacji danych z różnych typów dokumentów. Z sukcesem wdrożyliśmy narzędzie SEMANTYCZNY OCR, będące rozwiązaniem wykorzystującym sztuczną inteligencję do automatycznej interpretacji treści dokumentów, wyszukiwania i pobierania z nich odpowiednich danych do systemów backoffice PZU. Pilotaż był przeprowadzony w obszarze życiowym Grupy, jednak po wdrożeniu technologia jest wykorzystana w wielu obszarach biznesowych i umożliwia przyspieszenie obsługi zgłoszenia oraz szybszą wypłatę świadczenia na konto klienta.
Nagrody:
- Wyróżnienie w konkursie „Orzeł Innowacji” dziennika „Rzeczpospolita”
Wdrożenie: listopad 2020
MIGAM
Komunikacja bez barier
PZU - jako pierwsza firma w Polsce - wdrożył rozwiązanie pozwalające na kompleksową i zdalną obsługę Głuchych klientów. Bezpłatne połączenia ze strony pzu.pl/kontakt umożliwiają trójstronne połączenia wideo pomiędzy klientem, tłumaczem języka migowego, a naszym konsultantem. Dzięki temu mogą klienci mogą samodzielnie kupić ubezpieczenie, jak i bez żadnych barier np. zgłosić szkodę lub otrzymać informacje o zgłoszonym świadczeniu.
Nagrody:
- Projekt został wyróżniony międzynarodową nagrodą Efma-Accenture Innovation in Insurance Awards 2018 w kategorii „Customer Experience & Engagement”. Przeczytaj artykuł.
Wdrożenie: 2017
Porozmawiaj z PZU za pomocą Asystenta Google
Ubezpieczenie na zawołanie
Projekt pozwolił na dotarcie do klientów PZU nowym kanałem bezpośredniej interakcji. Każdy użytkownik Akcji za pośrednictwem interfejsu głosowego mógł zapoznać się ze wstępną ofertą ubezpieczenia turystycznego PZU Wojażer, na podstawie indywidualnie dobranych parametrów podróży. W sytuacji, gdy klient był zainteresowany otrzymanymi wariantami, kontaktował się z nim konsultant infolinii PZU w celu omówienia szczegółów. PZU jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce wdrożył produkcyjnie rozwiązanie tej klasy.
Firma Google zawiesiła wsparcie dla akcji na Google Asystencie w 2023 roku, dlatego usługa nie jest już dostępna.
Wdrożenie: 2019; usługa nie jest już dostępna
Model prognostyczny zachorowań na grypę
Model "grypowy" posiada zdolność prognozowania liczby osób chorych na grypę z miesięcznym wyprzedzeniem na poziomie województwa. Algorytm działa w cyklu tygodniowym. Wykorzystuje on między innymi dane o charakterze meteorologicznym oraz behawioralnym. Do modelowania wykorzystano algorytmy uczenia maszynowego, które pozwalały uwzględnić specyfikę czasową danych (problem klasy szeregów czasowych).
Wdrożenie: sierpień 2019
Czatbot dla klientów
Nowy kanał wsparcia klientów
Uczenie maszynowe i algorytmy sztucznej inteligencji w ubezpieczeniach wspierają nie tylko likwidację szkód. Klienci PZU mogą korzystać z czatbota, który może m.in. udzielić informacji o produktach PZU i pomoże w korzystaniu z nich, sprawdzi status zgłoszonej szkody oraz przekieruje do odpowiedniego konsultanta.
Narzędzie podnosi użyteczność strony pzu.pl, wspiera sprzedaż produktów i obsługę posprzedażową oraz odciąża inne kanały komunikacji w odpowiadaniu na powtarzalne zapytania. Dzięki wykorzystaniu mechanizmów uczenia maszynowego, z każdym pytaniem coraz lepiej rozumie jego znaczenie i może z większym prawdopodobieństwem przygotować prawidłową odpowiedź.
Przetestuj czatbota (znajdziesz go w prawym dolnym rogu strony pzu.pl)
Wdrożenie: 2023
Interaktywna porównywarka OWU
Monitorowanie zmian w ofertach innych ubezpieczycieli
Platforma dostarcza PZU szczegółowe analizy porównawcze dostępnych na rynku produktów ubezpieczeniowych oraz umożliwia jeszcze lepsze monitorowanie zmian zachodzących w ofercie innych ubezpieczycieli. Z inteligentnego systemu skorzystają przede wszystkim zespoły wsparcia sprzedaży odpowiedzialne za rozwój wiedzy produktowej u agentów oraz konsultantów infolinii. Co istotne, w przeciwieństwie do większości porównywarek, wdrożone rozwiązanie nie porównuje cen produktów, lecz skupia się na ich zakresie. Dowiedz się więcej…
Nagrody:
- Brązowa statuetka w konkursie Qorus-Accenture Innovation in Insurance Awards 2023
- I miejsce w kategorii Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe w konkursie TechnoBiznes 2023
Wdrożenie: 2022
Agro Lab
Satelity i AI w obsłudze szkód rolniczych
Agro Lab to nowoczesne narzędzie dla mobilnych ekspertów PZU, które wykorzystuje sztuczną inteligencję i technologię kosmiczną do precyzyjnej i szybkiej obsługi szkód rolniczych. Wdrożenie technologii Agro Lab w Grupie PZU zmniejszyło czasochłonność analizy szkód w terenie o około 50% i przyspieszyło wypłaty odszkodowań o ok. 25%.
Zastosowane w nim algorytmy sztucznej inteligencji na podstawie analizy satelitarnych zdjęć terenu i danych z bazy PZU precyzyjnie określają uszkodzony obszar i wspierają rzeczoznawców w sprawnym wyliczeniu odszkodowania. PZU jako jeden z pierwszych ubezpieczycieli na świecie opracował technologię, która jest w stanie sprawnie analizować szkody spowodowane skutkami huraganów, deszczu i złego przezimowania z wykorzystaniem zdjęć satelitarnych. Dowiedz się więcej…
Nagrody:
- Srebrna statuetka w globalnym konkursie The Efma-Accenture Innovation In Insurance Awards
Wdrożenie: 2022
AI Home
Łatwiejsza wymiana sprzętu na nowy
Aplikacja wykorzystująca najnowszą technologię wspiera pracowników PZU w wycenie ruchomości domowych, ze szczególnym uwzględnieniem sprzętu RTV i AGD.
Zastosowanie innowacyjnego narzędzia znacznie usprawnia pracę Opiekuna Klienta. Platforma do wyceny przedmiotów wyszukuje oraz dostarcza zamienniki uszkodzonego sprzętu. Rozwiązanie umożliwia bezgotówkową obsługę szkody poprzez zorganizowanie procesu wymiany sprzętu na nowy. Dowiedz się więcej…
Wdrożenie: 2022
PZU GO
Szybka pomoc w razie wypadku
Innowacyjne rozwiązanie, które czuwa nad bezpieczeństwem kierowców. PZU GO to niewielki czujnik (tzw. beacon) i aplikacja mobilna, które współpracują ze sobą. W razie wypadku czujnik za pośrednictwem aplikacji w telefonie przekazuje do Centrum Alarmowego PZU informację o zdarzeniu. Dzięki temu możemy niezwłocznie skontaktować się z kierowcą i sprawdzić, czy potrzebuje pomocy. Jeśli kierowca nie odbiera telefonu zawiadomimy Centrum Powiadamiania Ratunkowego – może ono wysłać karetkę na miejsce ostatniego wskazania GPS, jeśli będzie potrzebna. Aplikacja PZU GO umożliwia również szybki kontakt z naszą infolinią przy użyciu jednego przycisku – kierowcy mogą w prosty sposób skorzystać z pomocy PZU zgodnie z zakresem umowy ubezpieczenia.
Dodatkowo kierowca może zweryfikować swój styl jazdy, w oparciu o informacje prezentowane w aplikacji, m.in:
- prędkości i płynności przejazdu,
- czasie jazdy i przejechanym dystansie,
- niebezpiecznych sytuacjach, które miały miejsce, np. ostrym hamowaniu.
Nagrody:
- Pierwsze miejsce w kategorii Najlepsze wdrożenie w branży ubezpieczeń w najstarszym konkursie technologicznym organizowanym przez „Gazetę Bankową”.
- Rozwiązanie to doceniła też organizacja FinTech & InsurTech skupiająca liderów świata bankowości i ubezpieczeń, przyznając mu nagrodę w kategorii” Najciekawsza innowacja” - InsurTech Award.
- Innowacja Roku 2019 w konkursie Mobility Trends
Wdrożenie: grudzień 2018; produkt nie jest już dostępny w sprzedaży
Zobacz wideo
Opaska Życia
Ratunek wezwany na czas
Grupa PZU we współpracy z Ministerstwem Zdrowia uruchomiła pionierski projekt „Opaska życia”. Jest to elektroniczne urządzenie zakładane na rękę, które monitoruje podstawowe parametry życiowe pacjentów i alarmuje personel medyczny o sytuacjach zagrożenia. Po raz pierwszy w Polsce tak zaawansowane technologie, przy zaangażowaniu niepublicznych funduszy, mają szansę być wykorzystane na masową skale w ratownictwie medycznym i służbie zdrowia.
Opaska dokonuje pomiarów pulsu, temperatury ciała, a także poglądowych pomiarów saturacji (nasycenia krwi tlenem). Analizuje wyniki i alarmuje personel medyczny, gdy parametry życiowe chorego spadną do krytycznych poziomów. Jednocześnie włącza się sygnał dźwiękowy w opasce, by zwrócić uwagę pacjenta i osób, które są w pobliżu. Ratownicy mogą precyzyjnie ustalić miejsce, w którym jest chory, dzięki wysyłanej przez urządzenie lokalizacji. Opaska jest również wyposażona w detektor upadku, który uruchamia alarm, gdy pacjent się przewróci.
Rozwiązanie szczególnie sprawdziło się w trakcie pandemii COVID-19, gdy udostępniliśmy je polskim szpitalom w celu monitorowania stanu zdrowia pacjentów.
Nagrody:
- Orzeł Innowacji dziennika „Rzeczpospolita” w kategorii „Innowacyjne rozwiązanie ograniczające skutki pandemii COVID-19”.
Pilotaż: październik 2019, na terenie Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego im. św. Jana Pawła II w Siedlcach. Zobacz artykuł.
Wdrożenie: maj 2020, przekazano blisko 1000 „Opasek życia” do polskich szpitali w celu monitorowania stanu pacjentów chorych na COVID-19. Zobacz artykuł.
Preobsługa szkód
W trosce o klienta
Preobsługa to proces polegający na inicjacji kontaktu przez PZU z poszkodowanym, jeszcze przed zgłoszeniem przez niego szkody. Po wystąpieniu zdarzenia (np. pożar, wybuch gazu) na bazie informacji pochodzących z ogólnodostępnych źródeł (m.in. Internet, radio, e-mail, „czerwony telefon”) podejmowana jest próba identyfikacji klienta. Jeśli identyfikacja się uda, nawiązywany jest kontakt w celu udzielenia realnej pomocy w trudniej dla niego sytuacji (np. jeśli zakres polisy pokrywa lokal zastępczy, zostanie on zaproponowany klientowi od razu przy pierwszym kontakcie). Rejestracja szkody może odbyć się innego dnia, w dogodnym dla klienta terminie. PZU jest pierwszym zakładem ubezpieczeniowym w Europie, który wdrożył na szeroką skalę proces inicjowania kontaktu z klientem zanim to on skontaktuje się do ubezpieczycielem w celu zgłoszenia szkody. Zobacz film.
Nagrody:
- Złota Słuchawka 2018 w kategorii „Doskonała komunikacja z klientem”
Wdrożenie: 2018
Data Lab
Dane w służbie biznesu
Data Lab to projekt, za pomocą którego Grupa PZU przeprowadza eksperymenty na dużych zbiorach danych (szybkie projektowanie i testowanie hipotez analitycznych we współpracy z biznesem). Data Lab daje możliwość tworzenia rozwiązań (z reguły prototypy) opartych na Big Data, które wspierają obecne procesy biznesowe i analityczne w obszarach takich jak m.in. wykrywanie nieprawidłowości w operacjach masowych, pricing, sprzedaż (cross-sell) czy lepsze zarządzanie biznesem (w tym predykcja). Inicjatywy realizowane w ramach Data Lab pozwalają usprawnić skuteczność realizacji procesów operacyjnych, obniżyć koszty ich realizacji i tworzyć nowe innowacyjne procesy bazujące na zaawansowanej analityce. Rocznie w ramach Data Lab przeprowadzanych jest 4-5 projektów pilotażowych, które realizowane są przy współpracy z czołowymi analitykami danych w Polsce.
Wdrożenie: projekt realizowany w trybie ciągłym.
PZU CASH
Portal benefitów finansowych
Cash to nowa platforma pożyczkowa przygotowana przez PZU we współpracy z Alior Bankiem. Dzięki niej każdy pracodawca będzie mógł wprowadzić nowy benefit w postaci szybkich i niskooprocentowanych pożyczek dla swoich pracowników. Projekt zakłada, że każdy pracownik związany ze swoim pracodawcą umową o pracę i posiadając zdolność kredytową będzie mógł wystąpić o niskooprocentowaną pożyczkę. Wystarczy, że pracodawca dołączy do platformy Cash. Proces wnioskowania i uruchamiania pożyczki z perspektywy klienta jest w pełni zdalny. Spłata rat odbywa się automatycznie z wynagrodzenia – klient nie musi pamiętać o terminie i kwocie spłaty.
Wdrożenie: 2019
Zobacz więcej na: www.portalcash.pl
Challenge Rocket
Rekrutacje nie z tej ziemi
PZU wykorzystuje innowacyjną formułę otwartego wyzwania w celu rekrutowania specjalistów z obszaru IT . Metodyka opiera się na Skill Challenges, które związane są tematycznie z zakresem wiedzy niezbędnym na danym stanowisku. Kandydaci demonstrują swoje umiejętności jeszcze przed zaproszeniem do kolejnego etapu rekrutacji.
Sztuczna inteligencja analizuje odpowiedzi oraz kod kandydatów i ocenia ich umiejętności, wskazując na ewentualne braki. Takie działania są elementem innowacyjnej strategii wdrażanej w działach HR, opartej na stałym pozyskiwaniu najlepszych kandydatów i budowaniu puli talentów - osób o szczególnych i pożądanych umiejętnościach.
Odwiedź stronę PZU na platformie Challenge Rocket.
Wdrożenie: 2019
Czatbot HR
AI w obsłudze kadrowej
Wdrożenie czatbota służy obsłudze wewnętrznych zapytań pracowników, których skala nieustannie rośnie. Pytania dotyczące urlopów, rozliczeń i innych kwestii dotyczących obszaru HR bywają powtarzalne, dzięki czemu przy wsparciu Sztucznej Inteligencji da się zautomatyzować ich obsługę. Każdy zainteresowany otrzymuje odpowiedź w kilkadziesiąt sekund o dowolnej porze, bez konieczności oczekiwania na odpowiedź właściwego pracownika czy przeszukiwania intranetu. Rozwiązanie pozytywnie wpływa na efektywność działań Centrum Operacji Pracowniczych, którego zespół zyskał więcej czasu na obsługę bardziej skomplikowanych zadań. Przeczytaj więcej o projekcie.
Nagrody:
- Wyróżnienie w konkursie Mocarze HiperAutomatyzacji.
Wdrożenie: 2021
< mobile ▼ >
Analiza UX na pzu.pl
Algorytm tłumaczący emocje internauty na liczby
Pilotaż pozwolił lepiej zrozumieć zachowanie użytkownika na stronie internetowej PZU i na bieżąco reagować na jego potrzeby. Narzędzie to jest doskonałym uzupełnieniem standardowych narzędzi analitycznych. Przy jego użyciu zweryfikowano założenia dotyczące idealnej ścieżki klienta i wdrożono zmiany służące poprawie jego doświadczeń. Przeczytaj case study.
Wdrożenie: 2023
Czatbot dla klientów
Nowy kanał wsparcia klientów
Uczenie maszynowe i algorytmy sztucznej inteligencji w ubezpieczeniach wspierają nie tylko likwidację szkód. Klienci PZU mogą korzystać z czatbota, który może m.in. udzielić informacji o produktach PZU i pomoże w korzystaniu z nich, sprawdzi status zgłoszonej szkody oraz przekieruje do odpowiedniego konsultanta.
Narzędzie podnosi użyteczność strony pzu.pl, wspiera sprzedaż produktów i obsługę posprzedażową oraz odciąża inne kanały komunikacji w odpowiadaniu na powtarzalne zapytania. Dzięki wykorzystaniu mechanizmów uczenia maszynowego, z każdym pytaniem coraz lepiej rozumie jego znaczenie i może z większym prawdopodobieństwem przygotować prawidłową odpowiedź.
Przetestuj czatbota (znajdziesz go w prawym dolnym rogu strony pzu.pl)
Wdrożenie: 2023
„Minuta dla skóry”
Prewencja nowotworów skóry z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
Udostępniona klientom PZU aplikacja pozwala na sprawdzenie znamion w domowym zaciszu. Wystarczy zwykły smartfon, aby w kilkadziesiąt sekund wykonać zdjęcie i poznać ocenę ryzyka występowania nowotworu skóry. Dzięki temu regularna profilaktyka staje się łatwiejsza.
Pilotaż rozwiązania zrealizowany został z wiodącym startupem dermatologicznym w ramach programu PZU Ready for Startups. W ramach pilotażu, przy pomocy aplikacji wykryto 5 przypadków wystąpienia nowotworów skóry, które zostały potwierdzone przez lekarzy. Obecnie rozwiązanie wdrażane jest w ramach programu prewencyjnego „Minuta dla skóry”. Dowiedz się więcej...
Nagrody:
- Złota statuetka w globalnym konkursie The Efma-Accenture Innovation In Insurance Awards
- Nagroda w konkursie Innowatory „Wprost” 2022
- Orzeł Innowacji „Rzeczpospolitej” 2023
- Finał konkursu CIONET Digital Excellence Awards 2022
Wdrożenie: sierpień 2022
Zobacz wideo
Interaktywna porównywarka OWU
Monitorowanie zmian w ofertach innych ubezpieczycieli
Platforma dostarcza PZU szczegółowe analizy porównawcze dostępnych na rynku produktów ubezpieczeniowych oraz umożliwia jeszcze lepsze monitorowanie zmian zachodzących w ofercie innych ubezpieczycieli. Z inteligentnego systemu skorzystają przede wszystkim zespoły wsparcia sprzedaży odpowiedzialne za rozwój wiedzy produktowej u agentów oraz konsultantów infolinii. Co istotne, w przeciwieństwie do większości porównywarek, wdrożone rozwiązanie nie porównuje cen produktów, lecz skupia się na ich zakresie. Dowiedz się więcej…
Nagrody:
- Brązowa statuetka w konkursie Qorus-Accenture Innovation in Insurance Awards 2023
- I miejsce w kategorii Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe w konkursie TechnoBiznes 2023
Wdrożenie: 2022
Agro Lab
Satelity i AI w obsłudze szkód rolniczych
Agro Lab to nowoczesne narzędzie dla mobilnych ekspertów PZU, które wykorzystuje sztuczną inteligencję i technologię kosmiczną do precyzyjnej i szybkiej obsługi szkód rolniczych. Wdrożenie technologii Agro Lab w Grupie PZU zmniejszyło czasochłonność analizy szkód w terenie o około 50% i przyspieszyło wypłaty odszkodowań o ok. 25%.
Zastosowane w nim algorytmy sztucznej inteligencji na podstawie analizy satelitarnych zdjęć terenu i danych z bazy PZU precyzyjnie określają uszkodzony obszar i wspierają rzeczoznawców w sprawnym wyliczeniu odszkodowania. PZU jako jeden z pierwszych ubezpieczycieli na świecie opracował technologię, która jest w stanie sprawnie analizować szkody spowodowane skutkami huraganów, deszczu i złego przezimowania z wykorzystaniem zdjęć satelitarnych. Dowiedz się więcej…
Nagrody:
- Srebrna statuetka w globalnym konkursie The Efma-Accenture Innovation In Insurance Awards
Wdrożenie: 2022
Sztuczna Inteligencja w Likwidacji Szkód
Audyt Dokumentacji Technicznej AI
PZU wdrożył rozwiązanie wykorzystujące Sztuczną Inteligencję w obsłudze szkód komunikacyjnych. Innowacyjna technologia wspiera pracowników i ekspertów PZU w ich codziennej pracy, co tym samym skraca czas obsługi zgłoszenia. W ramach projektu przetestowano i wdrożono narzędzie oparte o Machine Learning oraz automatyczną analizę obrazów w czasie rzeczywistym.
W ramach pilotażu analizie poddano kosztorysy oraz dokumentacje zdjęciową wybranych szkód komunikacyjnych. System poza automatyczną analizą zdjęć, jest również w stanie nazwać konkretną część samochodu, określić zakres uszkodzenia oraz zakwalifikować do naprawy lub wymiany dany podzespół. Technologia pozwoliła nam na 10-krotne usprawnienie wybranych części procesu weryfikacji dokumentacji technicznej oraz ograniczenie czasu realizacji zgłoszenia. Dowiedz się więcej…
Nagrody:
- Tytuł Celent Model Insurer w kategorii „Data, Analytics, and AI” - to nagroda za wyróżniające się rozwiązania technologiczne jest przyznawana przez ekspertów globalnej firmy doradczej Celent zajmującej się analizą rynku usług finansowych.
- Trzecie miejsce w kategorii „Najlepsze wdrożenie w branży ubezpieczeń” w najstarszym konkursie technologicznym organizowanym przez „Gazetę Bankową”.
Wdrożenie: styczeń 2019
AI Home
Łatwiejsza wymiana sprzętu na nowy
Aplikacja wykorzystująca najnowszą technologię wspiera pracowników PZU w wycenie ruchomości domowych, ze szczególnym uwzględnieniem sprzętu RTV i AGD.
Zastosowanie innowacyjnego narzędzia znacznie usprawnia pracę Opiekuna Klienta. Platforma do wyceny przedmiotów wyszukuje oraz dostarcza zamienniki uszkodzonego sprzętu. Rozwiązanie umożliwia bezgotówkową obsługę szkody poprzez zorganizowanie procesu wymiany sprzętu na nowy. Dowiedz się więcej…
Wdrożenie: 2022
Sztuczna Inteligencja w Likwidacji Szkód 2
Ai’systent Mobilnego Eksperta
Projekt ma na celu usprawnienie procesu wyceny szkód komunikacyjnych przez mobilnych ekspertów przy wykorzystaniu rozwiązania on-line do automatycznej analizy zdjęć, uszkodzeń pojazdów oraz weryfikacji względem systemów eksperckich.
Przetestowaliśmy aplikacje przygotowujące kosztorysy szkód dla pojazdów osobowych i dostawczych. W trakcie pilotażu mierzyliśmy skuteczność rozwiązań używanych w codziennej pracy mobilnych ekspertów komunikacyjnych oraz korzyści płynących z półautomatycznego przygotowywania kosztorysów opartych na uszkodzeniach części zewnętrznych pojazdów. Dowiedz się więcej...
Wdrożenie: 2020
PZU GO
Szybka pomoc w razie wypadku
Innowacyjne rozwiązanie, które czuwa nad bezpieczeństwem kierowców. PZU GO to niewielki czujnik (tzw. beacon) i aplikacja mobilna, które współpracują ze sobą. W razie wypadku czujnik za pośrednictwem aplikacji w telefonie przekazuje do Centrum Alarmowego PZU informację o zdarzeniu. Dzięki temu możemy niezwłocznie skontaktować się z kierowcą i sprawdzić, czy potrzebuje pomocy. Jeśli kierowca nie odbiera telefonu zawiadomimy Centrum Powiadamiania Ratunkowego – może ono wysłać karetkę na miejsce ostatniego wskazania GPS, jeśli będzie potrzebna. Aplikacja PZU GO umożliwia również szybki kontakt z naszą infolinią przy użyciu jednego przycisku – kierowcy mogą w prosty sposób skorzystać z pomocy PZU zgodnie z zakresem umowy ubezpieczenia.
Dodatkowo kierowca może zweryfikować swój styl jazdy, w oparciu o informacje prezentowane w aplikacji, m.in:
- prędkości i płynności przejazdu,
- czasie jazdy i przejechanym dystansie,
- niebezpiecznych sytuacjach, które miały miejsce, np. ostrym hamowaniu.
Nagrody:
- Pierwsze miejsce w kategorii Najlepsze wdrożenie w branży ubezpieczeń w najstarszym konkursie technologicznym organizowanym przez „Gazetę Bankową”.
- Rozwiązanie to doceniła też organizacja FinTech & InsurTech skupiająca liderów świata bankowości i ubezpieczeń, przyznając mu nagrodę w kategorii” Najciekawsza innowacja” - InsurTech Award.
- Innowacja Roku 2019 w konkursie Mobility Trends
Wdrożenie: grudzień 2018; produkt nie jest już dostępny w sprzedaży
Zobacz wideo
Sztuczna Inteligencja w Likwidacji Szkód 3
Asystent AI pomaga zgłosić szkodę
Asystent AI to webowa aplikacja umożliwiająca klientom łatwe i zdalne przesyłanie zdjęć uszkodzonego pojazdu, bez konieczności przeprowadzania kontroli likwidatora na miejscu, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości dokumentacji fotograficznej (weryfikacja w czasie rzeczywistym ilości i jakości wykonanych zdjęć). Rozwiązanie oparte o sztuczną inteligencję generuje kosztorys naprawy szkody na podstawie zdjęć przesłanych przez klienta w zaledwie 4 minuty. Dzięki temu znacznie zmniejszamy niezbędne zaangażowanie klienta i przyspieszamy wypłatę odszkodowania. Dowiedz się więcej...
Nagrody:
- Lider 2021 w konkursie technologicznym Gazety Bankowej, w kategorii „Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe”
- Finalista międzynarodowego konkursu The Digital Insurer, do którego zakwalifikowało się 6 projektów z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
- Wyróżnienie „Rzeczpospolitej Cyfrowej” za 2021 rok
- Brąz w kategorii „Best Innovation in CX – over 5000 employees” w globalnym konkursie International Customer Experience Awards 2022
Wdrożenie: 2021
Opaska Życia
Ratunek wezwany na czas
Grupa PZU we współpracy z Ministerstwem Zdrowia uruchomiła pionierski projekt „Opaska życia”. Jest to elektroniczne urządzenie zakładane na rękę, które monitoruje podstawowe parametry życiowe pacjentów i alarmuje personel medyczny o sytuacjach zagrożenia. Po raz pierwszy w Polsce tak zaawansowane technologie, przy zaangażowaniu niepublicznych funduszy, mają szansę być wykorzystane na masową skale w ratownictwie medycznym i służbie zdrowia.
Opaska dokonuje pomiarów pulsu, temperatury ciała, a także poglądowych pomiarów saturacji (nasycenia krwi tlenem). Analizuje wyniki i alarmuje personel medyczny, gdy parametry życiowe chorego spadną do krytycznych poziomów. Jednocześnie włącza się sygnał dźwiękowy w opasce, by zwrócić uwagę pacjenta i osób, które są w pobliżu. Ratownicy mogą precyzyjnie ustalić miejsce, w którym jest chory, dzięki wysyłanej przez urządzenie lokalizacji. Opaska jest również wyposażona w detektor upadku, który uruchamia alarm, gdy pacjent się przewróci.
Rozwiązanie szczególnie sprawdziło się w trakcie pandemii COVID-19, gdy udostępniliśmy je polskim szpitalom w celu monitorowania stanu zdrowia pacjentów.
Nagrody:
- Orzeł Innowacji dziennika „Rzeczpospolita” w kategorii „Innowacyjne rozwiązanie ograniczające skutki pandemii COVID-19”.
Pilotaż: październik 2019, na terenie Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego im. św. Jana Pawła II w Siedlcach. Zobacz artykuł.
Wdrożenie: maj 2020, przekazano blisko 1000 „Opasek życia” do polskich szpitali w celu monitorowania stanu pacjentów chorych na COVID-19. Zobacz artykuł.
Semantyczny OCR
Sztuczna inteligencja czyta dokumenty
To projekt odpowiadający na potrzebę usprawnienia i unowocześnienia procesu rozpatrywania roszczeń i wypłaty odszkodowań. Przy tak licznej dokumentacji o mocno nieustrukturyzowanej formie, PZU potrzebował narzędzia do odczytywania i interpretacji danych z różnych typów dokumentów. Z sukcesem wdrożyliśmy narzędzie SEMANTYCZNY OCR, będące rozwiązaniem wykorzystującym sztuczną inteligencję do automatycznej interpretacji treści dokumentów, wyszukiwania i pobierania z nich odpowiednich danych do systemów backoffice PZU. Pilotaż był przeprowadzony w obszarze życiowym Grupy, jednak po wdrożeniu technologia jest wykorzystana w wielu obszarach biznesowych i umożliwia przyspieszenie obsługi zgłoszenia oraz szybszą wypłatę świadczenia na konto klienta.
Nagrody:
- Wyróżnienie w konkursie „Orzeł Innowacji” dziennika „Rzeczpospolita”
Wdrożenie: listopad 2020
Preobsługa szkód
W trosce o klienta
Preobsługa to proces polegający na inicjacji kontaktu przez PZU z poszkodowanym, jeszcze przed zgłoszeniem przez niego szkody. Po wystąpieniu zdarzenia (np. pożar, wybuch gazu) na bazie informacji pochodzących z ogólnodostępnych źródeł (m.in. Internet, radio, e-mail, „czerwony telefon”) podejmowana jest próba identyfikacji klienta. Jeśli identyfikacja się uda, nawiązywany jest kontakt w celu udzielenia realnej pomocy w trudniej dla niego sytuacji (np. jeśli zakres polisy pokrywa lokal zastępczy, zostanie on zaproponowany klientowi od razu przy pierwszym kontakcie). Rejestracja szkody może odbyć się innego dnia, w dogodnym dla klienta terminie. PZU jest pierwszym zakładem ubezpieczeniowym w Europie, który wdrożył na szeroką skalę proces inicjowania kontaktu z klientem zanim to on skontaktuje się do ubezpieczycielem w celu zgłoszenia szkody. Zobacz film.
Nagrody:
- Złota Słuchawka 2018 w kategorii „Doskonała komunikacja z klientem”
Wdrożenie: 2018
MIGAM
Komunikacja bez barier
PZU - jako pierwsza firma w Polsce - wdrożył rozwiązanie pozwalające na kompleksową i zdalną obsługę Głuchych klientów. Bezpłatne połączenia ze strony pzu.pl/kontakt umożliwiają trójstronne połączenia wideo pomiędzy klientem, tłumaczem języka migowego, a naszym konsultantem. Dzięki temu mogą klienci mogą samodzielnie kupić ubezpieczenie, jak i bez żadnych barier np. zgłosić szkodę lub otrzymać informacje o zgłoszonym świadczeniu.
Nagrody:
- Projekt został wyróżniony międzynarodową nagrodą Efma-Accenture Innovation in Insurance Awards 2018 w kategorii „Customer Experience & Engagement”. Przeczytaj artykuł.
Wdrożenie: 2017
Data Lab
Dane w służbie biznesu
Data Lab to projekt, za pomocą którego Grupa PZU przeprowadza eksperymenty na dużych zbiorach danych (szybkie projektowanie i testowanie hipotez analitycznych we współpracy z biznesem). Data Lab daje możliwość tworzenia rozwiązań (z reguły prototypy) opartych na Big Data, które wspierają obecne procesy biznesowe i analityczne w obszarach takich jak m.in. wykrywanie nieprawidłowości w operacjach masowych, pricing, sprzedaż (cross-sell) czy lepsze zarządzanie biznesem (w tym predykcja). Inicjatywy realizowane w ramach Data Lab pozwalają usprawnić skuteczność realizacji procesów operacyjnych, obniżyć koszty ich realizacji i tworzyć nowe innowacyjne procesy bazujące na zaawansowanej analityce. Rocznie w ramach Data Lab przeprowadzanych jest 4-5 projektów pilotażowych, które realizowane są przy współpracy z czołowymi analitykami danych w Polsce.
Wdrożenie: projekt realizowany w trybie ciągłym.
Porozmawiaj z PZU za pomocą Asystenta Google
Ubezpieczenie na zawołanie
Projekt pozwolił na dotarcie do klientów PZU nowym kanałem bezpośredniej interakcji. Każdy użytkownik Akcji za pośrednictwem interfejsu głosowego mógł zapoznać się ze wstępną ofertą ubezpieczenia turystycznego PZU Wojażer, na podstawie indywidualnie dobranych parametrów podróży. W sytuacji, gdy klient był zainteresowany otrzymanymi wariantami, kontaktował się z nim konsultant infolinii PZU w celu omówienia szczegółów. PZU jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce wdrożył produkcyjnie rozwiązanie tej klasy.
Firma Google zawiesiła wsparcie dla akcji na Google Asystencie w 2023 roku, dlatego usługa nie jest już dostępna.
Wdrożenie: 2019; usługa nie jest już dostępna
PZU CASH
Portal benefitów finansowych
Cash to nowa platforma pożyczkowa przygotowana przez PZU we współpracy z Alior Bankiem. Dzięki niej każdy pracodawca będzie mógł wprowadzić nowy benefit w postaci szybkich i niskooprocentowanych pożyczek dla swoich pracowników. Projekt zakłada, że każdy pracownik związany ze swoim pracodawcą umową o pracę i posiadając zdolność kredytową będzie mógł wystąpić o niskooprocentowaną pożyczkę. Wystarczy, że pracodawca dołączy do platformy Cash. Proces wnioskowania i uruchamiania pożyczki z perspektywy klienta jest w pełni zdalny. Spłata rat odbywa się automatycznie z wynagrodzenia – klient nie musi pamiętać o terminie i kwocie spłaty.
Wdrożenie: 2019
Zobacz więcej na: www.portalcash.pl
Czatbot HR
AI w obsłudze kadrowej
Wdrożenie czatbota służy obsłudze wewnętrznych zapytań pracowników, których skala nieustannie rośnie. Pytania dotyczące urlopów, rozliczeń i innych kwestii dotyczących obszaru HR bywają powtarzalne, dzięki czemu przy wsparciu Sztucznej Inteligencji da się zautomatyzować ich obsługę. Każdy zainteresowany otrzymuje odpowiedź w kilkadziesiąt sekund o dowolnej porze, bez konieczności oczekiwania na odpowiedź właściwego pracownika czy przeszukiwania intranetu. Rozwiązanie pozytywnie wpływa na efektywność działań Centrum Operacji Pracowniczych, którego zespół zyskał więcej czasu na obsługę bardziej skomplikowanych zadań. Przeczytaj więcej o projekcie.
Nagrody:
- Wyróżnienie w konkursie Mocarze HiperAutomatyzacji.
Wdrożenie: 2021
Challenge Rocket
Rekrutacje nie z tej ziemi
PZU wykorzystuje innowacyjną formułę otwartego wyzwania w celu rekrutowania specjalistów z obszaru IT . Metodyka opiera się na Skill Challenges, które związane są tematycznie z zakresem wiedzy niezbędnym na danym stanowisku. Kandydaci demonstrują swoje umiejętności jeszcze przed zaproszeniem do kolejnego etapu rekrutacji.
Sztuczna inteligencja analizuje odpowiedzi oraz kod kandydatów i ocenia ich umiejętności, wskazując na ewentualne braki. Takie działania są elementem innowacyjnej strategii wdrażanej w działach HR, opartej na stałym pozyskiwaniu najlepszych kandydatów i budowaniu puli talentów - osób o szczególnych i pożądanych umiejętnościach.
Odwiedź stronę PZU na platformie Challenge Rocket.
Wdrożenie: 2019
Model prognostyczny zachorowań na grypę
Model "grypowy" posiada zdolność prognozowania liczby osób chorych na grypę z miesięcznym wyprzedzeniem na poziomie województwa. Algorytm działa w cyklu tygodniowym. Wykorzystuje on między innymi dane o charakterze meteorologicznym oraz behawioralnym. Do modelowania wykorzystano algorytmy uczenia maszynowego, które pozwalały uwzględnić specyfikę czasową danych (problem klasy szeregów czasowych).
Wdrożenie: sierpień 2019
Tutaj wpisz zawartość