• Czy warunki ubezpieczenia indywidualnie kontynuowanego są takie same jak warunki ubezpieczenia grupowego?

    Nie. Ubezpieczenie grupowe określa zakres i cenę ubezpieczenia indywidualnie kontynuowanego, jednak nie są to takie same warunki jak w ubezpieczeniu grupowym.

    W ubezpieczeniu indywidualnie kontynuowanym chronimy życie ubezpieczonego i jego bliskich. Wypłacamy świadczenie m.in. w razie śmierci ubezpieczonego, jego małżonka, rodzica czy teścia.

    Ubezpieczenie indywidualnie kontynuowane można rozszerzyć o ubezpieczenia dodatkowe, np. na wypadek trwałego uszczerbku na zdrowiu ubezpieczonego spowodowanego nieszczęśliwym wypadkiem. 

    Na polisie sprawdzisz między innymi, co obejmujemy ochroną i jakie są sumy ubezpieczenia.

  • Gdy pracowałem i miałem ubezpieczenie grupowe, wypłaciliście mi świadczenie za pobyt w szpitalu po tym, jak zachorowałem. Teraz odmówiliście mi świadczenia. Dlaczego?

    Ubezpieczenie indywidualnie kontynuowane to inna umowa niż ubezpieczenie grupowe.  

    Ubezpieczenie grupowe określa zakres i cenę ubezpieczenia indywidualnie kontynuowanego, jednak nie są to takie same warunki, jak w ubezpieczeniu grupowym.

    Ubezpieczenie indywidualnie kontynuowane możesz poszerzyć o ubezpieczenia dodatkowe. Jednym z nich jest  ubezpieczenie leczenia szpitalnego następstw nieszczęśliwego wypadku. Zgodnie z jego warunkami wypłacimy świadczenie za leczenie szpitalne, którego przyczyną był nieszczęśliwy wypadek.

  • Jestem po operacji. Dlaczego otrzymałem wypłatę w formie karty aptecznej zamiast gotówki?

    Jeśli dostałeś od nas kartę apteczną po operacji, oznacza to, że masz dodatkowe ubezpieczenie z Kartą apteczną. To ubezpieczenie gwarantuje właśnie taką formę świadczenia po operacji lub pobycie w szpitalu po nieszczęśliwym wypadku. Karta uprawnia Cię do odbioru produktów w aptece do określonego limitu. 

    Więcej informacji o Karcie aptecznej i sposobach, w jakich możesz z niej skorzystać, znajdziesz tutaj.

  • Dlaczego w moim obecnym wykazie operacji brakuje operacji, która była w zakresie ubezpieczenia grupowego?

    Ubezpieczenie indywidualnie kontynuowane to inna umowa niż ubezpieczenie grupowe. Również ubezpieczenia dodatkowe oferują zazwyczaj inny zakres ochrony niż ubezpieczenia dodatkowe w ubezpieczeniu grupowym.

    Wykaz operacji obejmuje 389 operacji w ubezpieczeniu z Kartą apteczną, które jest ubezpieczeniem dodatkowym do ubezpieczenia indywidualnie kontynuowanego. W ubezpieczeniu grupowym wykaz operacji chirurgicznych obejmuje 610 pozycji. Może się więc zdarzyć, że dana operacja jest objęta ochroną w ubezpieczeniu grupowym, a nie jest objęta ochroną w ubezpieczeniu kontynuowanym.

  • Czy przy zawarciu ubezpieczenia indywidualnie kontynuowanego będzie karencja?

    To zależy, kiedy zapłacisz pierwszą składkę za ubezpieczenie indywidualnie kontynuowane. 

    Karencji nie będzie, jeśli pierwszą składkę zapłacisz w ciągu 3 miesięcy od zakończenia ubezpieczenia grupowego. Wtedy ubezpieczenie kontynuowane rozpoczniemy z pełną ochroną. 

    Karencję zastosujemy, jeśli pierwszą składkę zapłacisz w czwartym, piątym lub szóstym miesiącu od zakończenia ubezpieczenia grupowego.

  • Czy po zawarciu ubezpieczenia IK może się zdarzyć karencja?

    Po zawarciu ubezpieczenia kontynuowanego karencję zastosujemy w dwóch przypadkach. Gdy:

    • wznowisz ubezpieczenie - jeśli nie opłacisz składki w terminie i zakończymy naszą ochronę, możesz ją wznowić. Wystarczy, że opłacisz składkę, a my wznowimy ochronę z karencją. Do czasu zakończenia karencji, będziemy Cię chronić od następstw nieszczęśliwych wypadków.
    • podwyższysz sumę ubezpieczenia - karencję zastosujemy do podwyżki sumy ubezpieczenia. W okresie karencji wypłacimy świadczenia według sumy ubezpieczenia sprzed podwyżki, chyba że przyczyną zdarzenia będzie nieszczęśliwy wypadek.
  • Jaki jest zakres ubezpieczenia indywidualnie kontynuowanego?

    W ubezpieczeniu indywidualnie kontynuowanym chronimy życie ubezpieczonego i jego bliskich. Wypłacamy świadczenie m.in. w razie śmierci ubezpieczonego, jego małżonka, rodzica czy teścia.

    Zakres konkretnej umowy zależy od warunków, jakie gwarantowała umowa grupowa. 

    Jeśli masz już IK, zakres naszej ochrony sprawdzisz na swojej polisie.

  • Jak mogę opłacić składkę za moje ubezpieczenie indywidualnie kontynuowane?

    Składki za ubezpieczenie indywidualnie kontynuowane możesz opłacać tak, jak Ci wygodnie. Możesz to zrobić:

    • przelewem,
    • przekazem pocztowym, 
    • w serwisie mojePZU (w przypadku niektórych umów),
    • w kasie naszego dowolnego oddziału.
  • Czy mogę dostać blankiety wpłat?

    Jeśli chcesz otrzymać blankiety:

    • wypełnij formularz online,
    • zadzwoń na naszą infolinię pod numer 801 102 102, (opłata zgodna z taryfą Twojego operatora),
    • napisz do nas na kontakt@pzu.pl,
    • odwiedź nasz dowolny oddział.

    Wysokość składki oraz termin jej wpłaty sprawdzisz również w mojePZU.

  • W jaki sposób mogę zmienić osobę uposażoną w polisie?

    Jeśli chcesz zmienić uposażonego w swoim ubezpieczeniu, potrzebujemy Twojego pisemnego wniosku.

    Najszybciej możesz go złożyć w naszym oddziale.

    Jeśli nie możesz zgłosić się do nas osobiście, Twój podpis na wniosku musi potwierdzić jedna z wymienionych osób:

    • agent PZU Życie SA,
    • notariusz,
    • uprawniony pracownik polskiej placówki dyplomatycznej (ambasady lub konsulatu).

    Twój wniosek powinien zawierać numer Twojej umowy oraz szczegółowe dane osobowe i adresowe Twoje i nowej osoby uposażonej.

  • Co powinien zawierać wniosek o zmianę osoby uposażonej?

    Jeśli chcesz zmienić uposażonego w swoim ubezpieczeniu, potrzebujemy Twojego pisemnego wniosku. Powinien on zawierać: 

    • Twoje dane osobowe i adresowe,
    • numer umowy,
    • odręczny podpis.

    Najszybciej możesz złożyć wniosek w naszym oddziale

    Jeśli nie możesz zgłosić się do nas osobiście, podpis na wniosku musi potwierdzić jedna z wymienionych osób:

    • agent PZU Życie SA,
    • notariusz,
    • uprawniony pracownik polskiej placówki dyplomatycznej (ambasady lub konsulatu).
  • Gdzie mogę sprawdzić, za jaki okres mam zapłacić kolejną składkę?

    Termin i wysokość nastepnej składki oraz okres jej obowiązywania sprawdzisz: 

    • w serwisie mojePZU,
    • na naszej infolinii pod numerem 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą Twojego operatora),
    • na blankiecie - jeśli go nie masz, skontaktuj się z nami.
  • Jak mogę zmienić swoje dane?

    Swoje podstawowe dane, np. nazwisko, adres czy dane kontaktowe, możesz zmienić bez wychodzenia z domu. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Wystarczy, że:

    • zadzwonisz do nas pod numer 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą Twojego operatora),
    • wypełnisz formularz online,
    • napiszesz do nas na kontakt@pzu.pl.

    Pozostałe dane możesz zmienić w naszym oddziale. Jeśli nie możesz zgłosić się do nas osobiście, będziemy potrzebować Twojego pisemnego wniosku z nowymi danymi. Podpis na wniosku musi potwierdzić jedna z wymienionych osób:

    • agent PZU Życie SA,
    • notariusz,
    • uprawniony pracownik polskiej placówki dyplomatycznej (ambasady lub konsulatu).
  • Co obejmuje polisa IK?

    W ubezpieczeniu indywidualnie kontynuowanym chronimy życie ubezpieczonego i jego bliskich. Wypłacamy świadczenie m.in. w razie śmierci ubezpieczonego, jego małżonka, rodzica czy teścia.

    Zakres konkretnej umowy zależy od warunków, jakie gwarantowała umowa grupowa. 

    Jeśli masz już IK, zakres naszej ochrony sprawdzisz na swojej polisie.

Zamknij