Ubezpieczenie obowiązkowe dla posiadaczy pojazdów mechanicznych.
Jeśli jesteś sprawcą wypadku, musisz naprawić wyrządzone szkody lub za nie zapłacić. Jeśli masz PZU Auto OC, nie musisz robić tego sam – to my wypłacimy odszkodowanie osobom poszkodowanym.
Odpowiadamy za szkody, które powstały podczas i w związku z:
Za szkody odpowiadamy do wysokości sum gwarancyjnych, które wynoszą:
Ubezpieczeniem obejmujemy szkody, które są następstwem śmierci, uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia bądź utraty, zniszczenia lub uszkodzenia mienia. Pokrywamy koszty naprawy pojazdu, leczenia, renty lub odszkodowania za śmierć osób.
OC jest ważne w Polsce, pozostałych państwach Unii Europejskiej, Andorze, Bośni i Hercegowinie, Czarnogórze, Islandii, Liechtensteinie, Norwegii, Serbii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.
Zobacz, co możesz otrzymać razem z OC.
Ubezpieczenie PZU Auto Ochrona Prawna dostępne jest w 2 wariantach: Komfort i Super.
W zależności od miejsca zdarzenia świadczenia obejmują telefoniczną asystę prawną i wsparcie w rozmowach na miejscu zdarzenia ze służbami ratunkowymi i policją, świadkami zdarzenia i innymi uczestnikami zdarzenia. Co więcej, ubezpieczenie pokrywa koszty wynagrodzenia adwokata lub radcy prawnego.
PAOP to idealne dopełnienie polis komunikacyjnych OC lub AC.
Nasza pomoc telefoniczna działa na terenie Polski i Europy, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu:
Nasza natychmiastowa telefoniczna pomoc prawna w razie wypadku komunikacyjnego za granicą jest przeznaczona dla:
W razie wypadku nasi specjaliści udzielą Ci niezbędnych informacji:
PZU Wsparcie Prawne za Granicą działa w krajach całej Europy:
Pamiętaj! Nasi specjaliści mówią po polsku i rosyjsku.
Uwaga!
Poznaj szczegóły PZU Wsparcie Prawne za Granicą
Zwykle Twoje OC służy osobom, które ucierpiały przez Ciebie. Dzięki BLS pomożemy także wtedy, kiedy Ty ucierpisz przez kogoś innego. Nie musisz załatwiać żadnych formalności u innych ubezpieczycieli. Kontaktujesz się z nami, a my wypłacamy Ci pieniądze. Na koniec zwracamy się do ubezpieczyciela sprawcy o zwrot kosztów naprawy Twojego samochodu.
Pokryjemy koszty:
Skorzystasz z usługi, jeśli:
Uwaga! Usługę bezpośredniej likwidacji szkód możesz rozszerzyć o obsługę szkód skomplikowanych – za dodatkową opłatą. Szczegóły sprawdź w PZU Auto Ochrona.
Kraje, w których potrzebujesz PZU Auto Zielona Karta, to:
Dzięki Zielonej Karcie wypłacimy odszkodowanie osobom, którym wyrządzisz szkodę w tych krajach. Zieloną Kartę otrzymasz w cenie polisy OC – wystawimy ją na Twój wniosek, jeśli zgłosisz się do nas kilka dni przed wyjazdem.
Uwaga! W zakresie Rosji i Białorusi ochroną ubezpieczeniową objęte są wyłącznie wypadki, które zaszły do dnia 31.05.2023 r. W zakresie Iranu ochroną ubezpieczeniową objęte są wyłącznie wypadki, które zaszły do dnia 31.12.2023 r.
Zobacz, jakiej pomocy możemy udzielić Tobie i osobie poszkodowanej:
Możesz dokupić szerszy pakiet assistance – PZU Pomoc w Drodze Super. Dzięki niemu będziemy mogli Ci pomóc w każdej podróży – w Polsce albo w Polsce i w Europie.
Zobacz więcej informacji o PZU Pomoc w Drodze.
Nie odpowiadamy za szkody:
Pełną informację o zakresie odpowiedzialności PZU Auto OC znajdziesz w Ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.
Wybierz wygodny dla Ciebie sposób
lub zamów rozmowę
Możemy Ci pomóc w wielu nieoczekiwanych sytuacjach na drodze. Jeśli chcesz czuć się bezpieczniej, sprawdź nasze inne ubezpieczenia.
Nie odnaleźliśmy podanej frazy w tej sekcji
Potwierdzeniem jest polisa lub potwierdzenie opłacenia składki (w tytule płatności wpisz koniecznie rodzaj ubezpieczenia, numer polisy i okres, na który została zawarta, a także markę, model, numer rejestracyjny i VIN Twojego samochodu).
Oświadczenie powinno zawierać:
Najwygodniej skorzystać z gotowego wzoru, który znajdziesz tutaj.
SMART to skrót od angielskiej nazwy Small Modular Area Repair Technology. Naprawa SMART to nowoczesna technologia, która pozwala szybko usunąć drobne usterki estetyczne:
Naprawą zajmują się wyspecjalizowane warsztaty Sieci Naprawczej PZU.
To zwrot odszkodowania firmie ubezpieczeniowej. Firma ubezpieczeniowa w określonych przypadkach może żądać zwrotu wypłaconej kwoty od sprawcy szkody lub jej ubezpieczyciela.
Przykłady:
Szczegóły znajdziesz w art. 828 §1 Kodeksu Cywilnego.
Tak. Przy podpisywaniu umowy bierzemy pod uwagę:
Tak. Potrzebujesz jednak upoważnienia od tej osoby do uzyskania takiego dokumentu.
Tak. Możesz kupić ubezpieczenie dla innej osoby. W takiej sytuacji:
Musisz powiadomić policję, jeżeli:
Nie. Polisa ubezpieczeniowa to dokument równoważny fakturze.
Wystąpimy do policji o notatkę. Jeżeli uzyskasz ją we własnym zakresie, może to przyspieszyć podjęcie decyzji w Twojej sprawie.
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
Otrzymasz ją w wybrany przez Ciebie sposób:
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
Uszkodzoną szybę naprawimy lub wymienimy na szybę wysokiej jakości.
Wypowiedzenie możesz złożyć najpóźniej dzień przed końcem ubezpieczenia. Jeśli wysyłasz je pocztą, liczy się data stempla pocztowego.
Informacji udzielamy:
Wejdź na moje.pzu.pl i sprawdź, jaką ofertę przygotowaliśmy dla Ciebie na kolejny rok.
Tak. Możesz z niej korzystać do końca trwania polisy. Powinieneś zaktualizować dane, które są na niej wpisane. Pamiętaj, że taka polisa nie przedłuży się na następny rok automatycznie. Musisz kupić nową umowę ubezpieczenia na kolejny rok.
Tak, dzięki usłudze bezpośredniej likwidacji szkód, którą dostajesz razem z naszym OC, wystarczy, że zgłosisz szkodę u nas. My wypłacimy Ci odszkodowanie i zajmiemy się formalnościami z ubezpieczycielem sprawcy.
Tak. Kiedy będziesz podpisywała nową umowę OC lub AC, możesz dokupić opcję wykluczenia szkody w OC lub AC. Dzięki temu pierwsza szkoda z Twojego OC lub AC nie wpłynie na składkę w tym ubezpieczeniu w kolejnym roku.
Oczywiście. Każdy ze współwłaścicieli samochodu wypracowuje własną historię ubezpieczenia i może dostać zaświadczenie.
Zlecenie holowania nie jest zgłoszeniem szkody z AC.
Szkodę możesz zgłosić w wybrany przez Ciebie sposób:
Tak. Powinieneś zapłacić za ubezpieczenie.
Zgłoś uszkodzenia w wybrany przez Ciebie sposób:
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
Zwrot składki jest możliwy, jeśli nowy właściciel samochodu wypowie umowę ubezpieczenia przed jej końcem.
Aby otrzymać zwrot pieniędzy za umowy dobrowolne, powiadom nas jak najszybciej o sprzedaży samochodu. Masz na to 14 dni.
Podaj nam dane:
Możesz też dostarczyć nam kopię umowy kupna-sprzedaży lub faktury.
Zrób to w wybrany sposób:
Tak, ubezpieczenie jest ważne. Wraz z samochodem dziedziczone jest przez spadkobierców. Szczegóły znajdziesz w art. 922 k.c.
Zgodnie z prawem umowa trwa do końca okresu ubezpieczenia, który podany jest na polisie. Najczęściej wynosi 12 miesięcy. Umowę możesz zakończyć wcześniej tylko wtedy, gdy sprzedasz lub wyrejestrujesz samochód.
Tak. Odholujemy Twój samochód. Zadzwoń na naszą infolinię 801 102 102 i dowiedz się, na jakich warunkach możemy Ci udostępnić samochód zastępczy.
Tak, dokument ten zawiera wszystkie niezbędne dane (m.in. dane właściciela, pojazdu, zakres ubezpieczenia i informację o składce).
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
Nie. Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia PZU Auto Szyba nie obciąża historii ubezpieczenia w AC.
Zadzwoń na naszą infolinię – 801 102 102. Zgłoś nam szkodę i umów się na oględziny samochodu w dogodnym dla Ciebie terminie i miejscu.
Nie. Zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia jest dokumentem dwujęzycznym. Zawiera informacje w języku polskim oraz angielskim.
Tak, ale potrzebujesz upoważnienia od tej osoby do uzyskania takiego dokumentu.
Zwiń
Ten materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny. Szczegółowe informacje o zakresie ubezpieczenia, w tym o wyłączeniach i ograniczeniach odpowiedzialności PZU SA, znajdziesz w Ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.