Posługiwanie się prostym językiem to warunek skutecznej komunikacji i dobrych relacji z klientami, akcjonariuszami i partnerami biznesowymi. Dlatego dbamy o to, aby kierowane do nich pisma i informacje były jasne i zrozumiałe. W ten sposób pracujemy na ich zaufanie.
Powołaliśmy Biuro Prostego Języka, które troszczy się o to, aby zrozumiały język był w PZU standardem. Redagujemy i upraszczamy pisma i informacje, nadajemy im przejrzystą graficznie formę.
Stworzyliśmy specjalną aplikację, dzięki której nasi pracownicy mogą sprawdzić, czy tekst, który napisali, odpowiada regułom prostego języka i uzyskać podpowiedź, jaka forma jest właściwa. Prowadzimy liczne szkolenia i popularyzujemy zasady prostej polszczyzny.
Chcemy wyznaczać rynkowe standardy w dziedzinie prostego języka. Dlatego we współpracy z językoznawcami Instytutu Języka Polskiego Uniwersytetu Warszawskiego i pod patronatem tej uczelni stworzyliśmy „Encyklopedię prostej polszczyzny”. Obejmuje ponad 3000 pojęć, konstrukcji językowych i haseł problemowych.
To pierwsza taka publikacja na rynku. Jej celem jest propagowanie prostej polszczyzny w nieprostych dziedzinach. Ma służyć pomocą w pracy i w domu wszystkim, którzy jak my przykładają wagę do tego, aby komunikować się w jasny i przystępny sposób nawet w sprawach skomplikowanych i wymagających specjalistycznej wiedzy .
Zapraszamy! Interaktywna wersja „Encyklopedii prostej polszczyzny” jest dostępna TUTAJ.