PZU Centrum Operacji dąży do ochrony interesów klientów. W codziennych wyborach i decyzjach biznesowych kierujemy się zasadami zarządzania konfliktem interesów, stale je monitorujemy i aktualizujemy. Mamy świadomość występowania w działalności biznesowej różnych form potencjalnego konfliktu interesów. Zwykle są to sytuacje, w których dochodzi – lub może dojść – do sprzeczności między:
Nasze działania opieramy na wzajemnym zaufaniu i przejrzystej komunikacji. Dokładnie analizujemy każdy przypadek konfliktu interesów, zgodnie z przyjętą kulturą compliance PZU, w myśl naszej wartości „jesteśmy fair”.
PZU Centrum Operacji przyjąła szczegółowe regulacje, które dotyczą postępowania z prezentami. Aby zapewnić stosowanie dobrych praktyk i standardów rynkowych w tym zakresie, w Grupie PZU obowiązują jasne zasady przyjmowania i wręczania prezentów przez pracowników firmy. Przyjęcie lub wręczenie prezentu jest dozwolone wyłącznie w celu budowania relacji biznesowych lub w związku z okazaniem uprzejmości w relacjach z klientem lub partnerem biznesowym, jeżeli:
Wprowadzony w PZU Centrum Operacji Program antykorupcyjny służy zachowaniu transparentności w relacjach pomiędzy Spółką a partnerami biznesowymi oraz ograniczeniu ryzyka korupcji. Program, wraz z Dobrymi Praktykami Grupy PZU, określa podstawowe standardy etyczne przyjęte w Grupie PZU. Przyczynić się one mają do budowy wzajemnego zaufania i szacunku pomiędzy PZU CO i jej partnerami biznesowymi.
Korupcją jest bezpośrednie lub pośrednie żądanie, przyjęcie, udzielenie lub obietnica nienależnej korzyści majątkowej lub osobistej, w zamian za działanie lub zaniechanie określonego działania, w związku z pełnieniem funkcji w PZU CO.
PZU Centrum Operacji SA deklaruje, że prowadzi działalność zgodnie z przepisami prawa i w sposób uczciwy. Przeciwdziałamy wszelkim formom korupcji, na którą mogą być narażone działania, które realizujemy.
W ramach realizacji zadań biznesowych oraz współpracy z partnerami biznesowymi stosujemy system identyfikacji, ograniczania i monitoringu ryzyka korupcji.
PZU Centrum Operacji umożliwia zgłaszanie zachowań mających znamiona korupcji na funkcjonujący w PZU CO adres: nieprawidlowoscico@pzu.pl. Więcej informacji na temat Systemu Zgłaszania Nieprawidłowości znajdziesz tutaj.
Jakakolwiek postać lub próba korupcji, w tym szantaż czy przekupstwo oraz jakiekolwiek inne nielegalne praktyki, są niedopuszczalne w relacjach biznesowych z PZU CO.
Od partnerów biznesowych PZU CO oczekujemy przestrzegania zasad, które sami stosujemy.
W szczególności partner biznesowy PZU Centrum Operacji:
PZU wdrożył tzw. Whistleblowing System, który umożliwia pracownikom i podmiotom współpracującym z PZU zgłaszanie nieprawidłowości natury etycznej, w szczególności tych, które stanowią złamanie przyjętych w PZU standardów postępowania wobec klientów lub zagrożenie dla interesu prawnego, finansowego lub reputacyjnego PZU.
System Zgłaszania Nieprawidłowości wspiera stosowanie w PZU standardów określonych w Dobrych praktykach PZU.