12 czerwca 2024

PZU nagrodzone w konkursie EBEA 2024

Nasza strategia employer brandingowa dla pionu IT w PZU pod hasłem „Silni w IT” zdobyła główną nagrodę w prestiżowym konkursie Employer Branding Excellence Awards 2024. Wyróżniono również nasz projekt „Jak mierzyć hybrydę” oraz filmy wizerunkowe „PZU - pasujemy profesjonalistom” i „PZU – pasujemy studentom”.

Nagrodę główną i wyróżnienia odebraliśmy podczas wieczornej XIII konkursu EBEA 7 czerwca br., wieńczącej konferencję Employer Branding Summit. Konkurs co roku organizuje HRM Institute, doradcza i szkoleniowa, firma specjalizująca się w szeroko pojętej tematyce marki pracodawcy. Ideą konkursu jest promowanie najlepszych praktyk w obszarze employer brandingu w polskim biznesie, które mogą być wzorem i inspiracją dla innych. W tegorocznej edycji EBEA 183 zgłoszone projekty rywalizowały w 9 głównych kategoriach.

W kategorii „Strategia EB z budżetem powyżej 100 tys. zł” zwyciężyła strategia przygotowana dla pionu IT w PZU. W ramach jej realizacji prowadzimy szeroko zakrojone działania pod hasłem „Silni w IT”, skierowane zarówno do studentów, absolwentów, profesjonalistów w dziedzinie technologii, jaki i do pracowników IT PZU. Jury EBEA 2024, złożone z rynkowych ekspertów w obszarze EB, doceniło kompleksowość podejścia i zaplanowanych w strategii działań, a także ich wymierne efekty.

- Dziś w obszarze IT każda większa firma, nawet skupiająca się na rynku krajowym, w roli pracodawcy tak naprawdę rywalizuje na rynku globalnym. Żeby skutecznie przyciągnąć i zatrzymać profesjonalistów w tak konkurencyjnym otoczeniu, trzeba dobrze rozpoznać ich oczekiwania i skierować przekaz bezpośrednio do nich. To może wymagać specyficznego podejścia, odrębnego od ogólnej strategii employer brandingowej firmy. PZU jest doskonale znany i ceniony jako pracodawca przez ekspertów z branży ubezpieczeniowej i finansowej, ale rozpoznawalność i postrzeganie marki jako atrakcyjnego miejsca pracy wśród osób z branży IT były na niskim poziomie. Już udało nam się to zmienić w istotnym stopniu – mówi Tomasz Żelski, dyrektor zarządzający ds. IT i digitalizacji w PZU.

Realizacja strategii została zaplanowana od lutego 2023 r. do końca tego roku. PZU prezentuje się profesjonalistom z branży IT jako jeden z największych pionów technologicznych w polskim biznesie, kluczowy dla firmy mocno zorientowanej na nowe technologie, oferujący ciekawą pracę zdolnym ludziom w każdym wieku i o zróżnicowanej specjalizacji. IT PZU pracuje zgodnie z nowoczesnymi praktykami, dlatego poza developerami, architektami, administratorami, testerami, project managerami i analitykami IT, pracują u nas proxy product ownerzy, scrum masterzy, agile coachowie itp. Jak wynika z badań, które prowadzi PZU, w porównaniu z 2022 r., w 2023 r. rozpoznawalność hasła „Silni w IT” wzrosła o blisko 60% i jest ono silnie kojarzone z PZU. O 15% wzrosła liczba kandydatów z branży IT rozważających PZU jako pracodawcę.

To nie był koniec laurów dla PZU podczas gali EBEA 2024. W kategorii „Innowacja EB” wyróżnienie zdobył nasz projekt „Jak mierzyć hybrydę”, czyli autorskie narzędzie do badania efektywności pracy w nowym modelu, łączącym pracę stacjonarną i zdalną.

- Przejście na model pracy hybrydowej, zwłaszcza w tak dużej organizacji jak Grupa PZU, było dużym wyzwaniem, ale dzięki dobremu przygotowaniu oraz licznym programom i narzędziom wspierającym przebiegło płynnie. Ale to proces, który się nie kończy. Ciągle badamy, jak ta zmiana wpływa na naszą pracę i dążymy do maksymalnego wykorzystania możliwości tkwiących w hybrydzie. Dlatego stworzyliśmy narzędzie, które posłuży do cyklicznego monitorowania efektywności i satysfakcji zespołów w nowej rzeczywistości poprzez autodiagnozę ich - liderów, a jednocześnie da podstawę do projektowania dalszego rozwoju tego modelu – mówi Anna Wardecka, dyrektor zarządzający ds. HR w Grupie PZU.

Z kolei w kategorii „Film rekrutacyjny lub wizerunkowy” wyróżniono w sumie cztery zgłoszone nasze produkcje wideo z cyklu „PZU - pasujemy profesjonalistom” oraz „PZU – pasujemy studentom”. Pierwszy cykl był elementem kampanii , której celem było umocnienie pozycji PZU na rynku pracy jako firmy oferującej specjalistom z różnych dziedzin biznesu pracę adekwatną do ich umiejętności i oczekiwań oraz rozwijającą. Drugi cykl wspierał rekrutację studentów i absolwentów do ogólnopolskiego programu płatnych praktyk i staży w PZU.

Anna Wardecka podkreśla, że PZU rokrocznie jest doceniane i nagradzane w konkursie EBEA za działania employer brandingowe.

Załączniki

czerwiec_2024_EB_1_2.jpg

Typ: zdjęcie

Rozmiar 269,5kB

Pobierz plik

czerwiec_2024_EB_2.jpg

Typ: zdjęcie

Rozmiar 281,5kB

Pobierz plik

czerwiec_2024_EB_3.jpg

Typ: zdjęcie

Rozmiar 311,6kB

Pobierz plik

czerwiec_2024_EB_4.jpg

Typ: zdjęcie

Rozmiar 465,8kB

Pobierz plik

Zamknij